בארץ

כישלון כלכלי וביטחוני תחת ניהול כושל - מי אחראי להרס כלכלת ישראל?

ישראל מתמודדת עם משבר כלכלי עמוק שנגרם מהזנחת אינטרסים לאומיים והתמקדות בפוליטיקה קצרי-טווח. כשלי הממשלה והנהגת המדינה פגעו ביכולת הפיתוח הכלכלי וביטחון האזרחים, תוך השארת השיקום הכלכלי מאחור
עו"ד רועי כהן | 
ישראל (צילום shutterstock)
אין זה סוד שהמצב הביטחוני והכלכלי בישראל נמצא במדרון חלקלק. לאורך השנים האחרונות, השלטון המרכזי בישראל בחר להעדיף מהלכים קצרי-טווח ומדיניות שמונעת משיקולים פוליטיים על פני חשיבה אסטרטגית ארוכת-טווח. חיפשנו שקט תעשייתי למעשה התמכרנו לסבבי לחימה והפסקות אש התוצאה? כלכלת ישראל מתמודדת היום עם טלטלה חמורה, הנובעת מהזנחת אינטרסים חיוניים והתעלמות מסיכונים ביטחוניים.
במרכז הסערה הביטחונית עמד רב המרצחים יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, שחוסל אמנם כמו עכבר במחילה עלי ידי הצבא החזק בעולם , אבל לא לפני שהצליח להביא את מדינת ישראל למצב חירום ביטחוני וכלכלי כאחד. תחת הנהגתו, חמאס הצליח לחבל בתשתיות הכלכלה הישראלית בעזרת טרור מתמשך וערעור היציבות בדרום. אך במקום לפעול בנחישות מול האיום, מנהיגי ישראל נקטו במדיניות פייסנית ומבולבלת שוב כמו שציינתי התמכרו לשקט ואמונה בהרתעה.
הנהגת המדינה, ובראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביחד עם עוד 120 חברי כנסת ושרי הממשלה בחמש עשרה שנה האחרונות כשלו בהבנת גודל האחריות שמוטלת עליהם. במקום להתמקד בשיקום הכלכלה, יצירת הזדמנויות והגנה על אזרחי המדינה – ראינו פעם אחר פעם העדפה למהלכים פוליטיים ציניים ודאגה לעצמם על פני טובת הציבור.
חברים וחברות התרעתי בשער כי כלכלה הרוסה – זה בגלל מחדלים ולא מקריות. במקום לנצל את הכוח והמשאבים לטובת השקעות בתשתיות וביטחון ובסקטור העסקים הקטנים , הממשלה איפשרה למשברים ביטחוניים מתמשכים להפוך לכלי שמנטרל את יכולת הפיתוח הכלכלי ומקריס אותם פעם אחר פעם מסבב לסבב ללא מענה ופיצוי בזמן אמת . התקציב, שמתעכב פעם אחר פעם, מהווה עוד עדות למערכת פוליטית מנותקת שהפכה את הכנסת לבמה של אנשים שמנותקים ממה שקורה בשטח , 80 אלף עסקים יסגרו עד סוף שנת 2024 ואת מי זה מעניין?
איך יכול להיות שדווקא בעתות משבר חברתי וביטחוני, הכספים מופנים לאינטרסים אישיים ופוליטיים במקום לפתרון בעיות האמיתיות , אין תכניות רב שנתיות אין אסטרטגיה הכל כיבוי שרפות וטלאי אחר טלאי , אין אפילו צעד אחד מעודד צמיחה בהצעת התקציב לשנת 2025 רק גזירות והכבדות על הציבור ובעיקר מעמד הביניים , הצעדים המוצעים יכבידו קשות את נטל המס על הציבור ויפחיתו את הצריכה והון פנוי להשקעה.
ישראל זקוקה לשינוי מהותי בהנהגה. הציבור מצפה לממשלה שתפעל באומץ, שתציב בראש סדר העדיפויות את השיקום הכלכלי והביטחון האישי של כל אזרח ואזרחית. המשך ניהול כושל של הכלכלה יוביל להעמקת המשבר ולנזקים בלתי הפיכים.

עו”ד רועי כהן נשיא להב -לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
התעוררות ציבורית ודרישה לשינוי אמיתי הסדרי העדיפויות כבר בתקציב 2025 , לא עוד כספים קואליציוניים ומשרדי ממשלה מיותרים ומשאבים אין סופיים למגזרים שלא משתתפים כלל במעגל העבודה , השינוי המתבקש כבר עתה הוא התקווה היחידה שלנו, לפני שהמשבר הכלכלי יעמיק אף יותר וישראל תאבד את מעמדה כאחת המדינות המובילות בכלכלה העולמית. זה עוד לא מאוחר עבור חברי הממשלה והכנסת להתעשת ולהסיט את ספינת הכלכלה הישראלית מהתהום לאופק חדש .
מאת: עו”ד רועי כהן נשיא להב -לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה