בארץ

סערת הריגול האירני: "אין סיכוי שהוא היה מרגל"

ויצ'סלב גרושצ'ין, הוא אחד מהחשודים בריגול עבור איראן. חי בשכירות בחיפה וחשוב שהוא ושישה אחרים צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו מידע לגורמים רוסיים
מערכת ice | 
ריגול (צילום shutterstock)
ויצ'סלב גרושצ'ין, אחד מהחשודים בפרשת הריגול עבור איראן, מתגורר בשכירות בקומת קרקע בחיפה. היום פורסם מידע על הפרשה שבה הוא ושישה אנשים נוספים צילמו מתקנים ביטחוניים בארץ והעבירו מידע לגורמים רוסיים עבור תשלום.
שכנים וקרובים מתארים אותו כמי שנראה רחוק מהמעשים המיוחסים לו. אחד השכנים ציין כי גרושצ'ין, ככל הנראה בשנות ה-50 לחייו, התפרנס מעבודה כעובד רחיצת מכוניות וחי לבד, בעוד אשתו שוהה בבלארוס. "הוא היה אומר שפוטין חזק", אמר השכן.
החיים של גרושצ'ין לא הצביעו על אורח חיים של מרגל. לדבריו הוא השקיע סכומים גדולים במאבק להביא את אשתו לארץ, אך נאלץ להתמודד עם קושי כלכלי. השכנים תיארו אותו "כאדם שקט" ששתה ועישן. והיו המומים לשמוע על החשדות נגדו. "אין סיכוי שהוא היה מרגל. הוא לא נראה כמו אחד כזה", ואף הוסיף שגרושצ'ין היה שיכור וחסר כסף לשלם שכר דירה. כך סיפר אחד השכנים לאתר וואלה.
בשבועות האחרונים, המשטרה חשפה כי במשך שנתיים, שבעה ישראלים אספו מידע על מתקנים ביטחוניים כמו בסיסים צבאיים והעבירו אותו לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובמטבעות קריפטו. החשודים, שכוללים בני משפחה, עשויים להיתבע גם על סיוע לאויב בזמן מלחמה, עם עונש אפשרי של מאסר עולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה