בארץ

תחת אש: הממשלה החלה בשיקום המפעלים בצפון שנפגעו מירי מלבנון

מדינת ישראל נלחמת כבר למעלה משנה בכמה חזיתות במקביל. החזית הצפונית, חוותה פגיעה משמעותית בתחומים רבים בניהם המפעלים ואזורי התעשייה שנפגעו מירי הטילים מלבנון. צוות צפון של משרד הכלכלה והתעשייה התגייס לסייע למפעלים באזור התעשייה שלומי 
מערכת ice | 
הצפון בוער (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
הבוקר (ראשון), ראש צוות צפון של משרד הכלכלה והתעשייה, תא״ל במיל׳ פיני לוי, הגיע למפעל המייצר ציוד רפואי באזור התעשייה בשלומי, שנפגע מירי מדרום לבנון, במטרה לספק פתרונות מיידיים ולהבטיח את חזרתו המהירה לפעילות מלאה.
כתוצאה מהירי שהגיע אתמול (שבת) מלבנון, נפגע מבנה המפעל בצורה משמעותית, מה שהוביל להפעלת צוות הסיוע של המשרד לתעשייה בצפון ללא דיחוי. הצוות ארגן את הגעתם של נציגי הגורמים המרכזיים כבר היום. בין המשתתפים: ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, נציגים מרשות החירום הלאומית, מינהלת "אופק צפוני" של משרד הביטחון, פיקוד העורף ורשות המיסים.
 
הנזק למפעל דורש תהליכי שיקום ושיפוץ מקיפים, כאשר יחידות רלוונטיות במשרד הכלכלה – כולל רשות ההשקעות, מינהל תעשיות, מינהל אזורי פיתוח ואגף החירום, בשילוב מס רכוש ברשות המסים – כבר פועלות במרץ על מנת לאפשר את חזרתו לייצור מלא בצורה המהירה והיעילה ביותר.

הפגיעות במפעלים באזור התעשייה בשלומי, צילום: משרד הכלכלה והתעשייה
צוות הצפון של משרד הכלכלה והתעשייה פועל בשטח מזה מספר חודשים, ומבקר במפעלים וברשויות באזור הצפון. מטרתו היא להכיר מקרוב את האתגרים ולהתמודד עם אתגרים כמו מחסור בעובדים וירידה בפעילות העסקית בשל המצב הביטחוני. עד כה, הצוות ביקר בעשרות מפעלים, בהם גם מפעלים חיוניים בתחום הכלכלה והביטחון, בטווח של 0-40 ק"מ מהגבול, וקיים ישיבות מקצועיות עם ראשי ערים ומועצות האזור.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה