בארץ

בהיקף של מיליוני שקלים: זה המהלך הענק של משרד הכלכלה והתעשייה

במסגרת פרויקט מיגון התעשיות באזור הצפון, הוצבו מיגוניות במפעלים בשמיר, יראון, כפר סאלד, ראש פינה ובאזור התעשייה דלתון במימון של משרד הכלכלה, פיקוד העורף ומשרד הביטחון | כל הפרטים
מערכת ice | 
הצבת מיגוניות בצפון (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה)
במסגרת המאמץ הלאומי לשמירה על חוסן התעשייה הישראלית בצפון הארץ, ולשמר את הרציפות התפקודית, ממשיך משרד הכלכלה והתעשייה בפרויקט מיגון התעשיות באזור. במסגרת מיגון התעשיות, היום (שני) הוצבו מיגוניות במפעלים בשמיר, יראון, כפר סאלד, ראש פינה ובאזור התעשייה דלתון, כל זאת במימון מלא של משרד הכלכלה ופיקוד העורף, משרד הביטחון.
פרויקט המיגון, בהובלת צוות הסיוע המיוחד של המשרד בהובלת תא"ל (במיל') פיני לוי, בו חברים מנהלות ומנהלי המשרד בתחומים השונים, שירות התעסוקה וגופים נוספים, מתמקד בהצבת מיגוניות במפעלים הממוקמים בטווח של עד 40 ק"מ מגבול הצפון. 
במהלך החודש האחרון הוצבו מיגוניות גם במפעלים בקרית שמונה, מעלות, שלומי, דן, עמיר, שניר וכפר סאלד, ראש פינה, אזור תעשייה תל חי, ובכך הוענק מענה מיידי לעובדים ולמנהלי המפעלים הסובלים מהמצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון. 
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, הדגיש את מחויבותו להמשך הפרויקט, שהורחב לאחרונה בהחלטת ממשלה, ולתמיכה במפעלי הצפון: "מיגון המפעלים הוא לא רק עניין של ביטחון, אלא הכרח כלכלי ולאומי. אנחנו מחויבים להבטיח את המשכיות הייצור והעבודה של העובדות והעובדים בצפון, גם בזמנים הקשים ביותר, ולשמור על חוסנה של התעשייה הישראלית וצמיחתה, גם בעת משבר וגם לאחר המלחמה".
במסגרת הפרויקט המצוין, משרד הכלכלה והתעשייה פרסם קול קורא המאפשר למפעלים להגיש בקשה להצבת מיגונית בשטחם במימון מלא, וכעת, התקציב הוגדל במיליוני שקלים נוספים, מה שמאפשר להרחיב את היקף הסיוע למפעלים בטווח רחב יותר. המטרה היא להעניק ביטחון לעובדים, ולאפשר לתעשייה להמשיך ולפעול בתנאים מאתגרים.
במקביל להצבת המיגוניות, צוות הסיוע של המשרד ממשיך לבקר מפעלים ורשויות באזור, ולבחון מקרוב את הצרכים והאתגרים שעולים מהשטח – החל ממחסור בעובדים ועד לירידה בפעילות העסקית, כתוצאה מהמצב הביטחוני. עד כה ביקר הצוות בעשרות מפעלים, ביניהם, גם מפעלים חיוניים של משרדי הכלכלה והביטחון, בעיקר בטווח של 0-9 ק"מ מהגבול, וקיים ישיבות מקצועיות בהשתתפות ראשי ערים וראשי מועצות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה