נדל"ן ותשתיות

מסלול חדש בענף הנדל"ן: משרד הכלכלה והתעשייה משיק תכנית חדשה

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד הבינוי והשיכון משיקים מסלול תמיכה חדש בהיקף של כ-12 מיליון שקל לקידום ופיתוח תעשייה הבנייה בישראל
מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
משרד הבינוי השיכון בשיתוף הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה משיקים תכנית תמיכה לסיוע בהקמה של מפעלים העוסקים בייצור לשיטות בנייה מתועשות מתקדמות, בדגש על בנייה מודולרית. מטרתה העיקרית של התכנית הינה לפתח תעשייה ישראלית עתירת ידע בתחום ענף הבנייה אשר תביא לשיפור פריון העבודה והפחתת התלות בעבודה באתר.
הטמעת חדשנות בענף הבניין תסייע להתמודד עם עלויות הבנייה הגבוהות בישראל, להעלות את הפריון בענף, לקצר את לוחות הזמנים עד לסיום שלב הבנייה ולהפחית את הפגיעה הסביבתית. המסלול החדש מיועד להשקעה בהקמת מפעלים תעשייתיים חדשים  או להשקעה במפעלים קיימים המעוניינים להוסיף קווי ייצור שיתמחו בתחום שיטות בנייה מתקדמות. 
שיטות בנייה מתקדמות מתועשות (מודולריות) ייחשבו שיטות בהם הרכיבים מיוצרים במפעל ומובאים לאתר הבנייה לצורך הרכבה וחיבור בלבד.  לדוגמא, בנייה עם יחידות תלת ממדיות המוגמרות במפעל, ובאתר הבנייה מבוצעות פעולות של חיבורים מסוגים שונים כגון תיאום וחיבור מערכות, חסימת אש, השלמת ריצוף, איטום גג ועוד, או רכיבים מתועשים מודולריים דו-מימדיים לדוגמא; קירות, תקרות אשר מיוצרים במפעל עם הגמרים והמערכות ומוכנים להרכבה באתר הבנייה. התכנית גם מתייחסת לחדשנות בתהליך הייצור במפעל כגון שילוב דיגיטציה בהליכי הייצור, אוטומציה וכו'.
מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס: "התכנית שאנו משיקים היום נועדה לקדם ולמצב את תעשיית הבנייה בישראל כתעשייה מתקדמת, טכנולוגית, כלכלית וכתעשייה הפועלת על פי סטנדרטים גבוהים. כך נוכל להביא לייעול תהליכים וקיצור זמן הבנייה, הגברת כושר הייצור ועל ידי כך להורדת עלויות הדיור במדינת ישראל".
מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ומדיניות במשרד הבינוי והשיכון, מיכל ארן: "המשרד פועל במגוון ערוצים על מנת להביא למצב בו חדשנות תהפוך לבסיס בתחום הבנייה בישראל. הכנסת שיטות בנייה מתועשות ומתקדמות הינן צעד משמעותי בתחום ומהווה בסיס לשינוי, שישפיע על כלל תהליכי הבנייה החל מן התכנון ועד לשלב מסירת המפתח לרוכש. אנו מאמינים כי ביכולתו של שינוי זה לקצר את משך הבנייה ולהגדיל את ההיצע בענף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה