משפט

מנהל רשות המיסים: הפוליטיקאים מפחדים ממס על הזמנות מחו"ל

שי אהרונוביץ' בכנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס: למה אנחנו קונים באלי אקספרס בלי מע"מ? למה לא מבטלים את הפטור מהמס על שכר דירה? צריכים להדק חגורה אבל לא בשיטות שמפחיתות את היצור במשק
מערכת ice | 
שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אביחי סוחר)
בשיח מקצועי בין מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' לבין יועץ המס ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס בכנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס, השניים דנו במיסוי חברות הארנק ושינויי מיסוי אחרים הצפויים בתקציב 2025.
יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס על מיסוי חברות הארנק: "אתם עושים כל שביכולתכם לסבך את מערכת המס ולהגדיל את החיכוך עם המגזר העסקי ואת התלות שלו בנו, במקום לעשות בדיוק ההפך! תעשיית תכנוני המס לקראת פריחה חסרת תקדים ויועצי המס ייהנו ממנה מאוד.
"מנקודת מבט של ראש לשכה מקצועית, שרואה לנגד עיניה את טובת כלכלת ישראל, אני אומר לכם באחריות המקצועית והציבורית הגדולה ביותר - יש כאן קריאת תיגר של המדינה נגד העסקים, שאין לה אח ורע בשום מדינה בעולם, ועוד בתקופת מלחמה ממושכת".

עו"ד שי אהרונוביץ', מנהל רשות המיסים: "חברות במדינת ישראל יושבות היום לפי ההערכות שלנו בבדיקות שלנו על שבע מאות מיליארד שקל רווחים שמצויים בתוך החברות. חלקם, אני מסכים, כנראה ישמשו לדברים עסקיים, וחלקם הלא קטן מונח שם, אני מדבר איתך אפילו על חברה שמחזיקה חמש עשרה מיליארד שקל כאבן שאין לה הופכין בדוחות שלה.
"מדינת ישראל צריכה לחשוב איך היא מגבירה את ההשקעות כי להשקיע היום במדינת ישראל ברור לי שזה לא הדבר, עוד פעם, לא רק של תושבי ישראל אלא גם מי שמבחוץ שחושב להשקיע כאן, כרגע הסיכון שיש פה הוא גבוה ופה אנחנו צריכים באמת להשקיע במאמצים, לראות איך באמת גם משמרים וגם מביאים לפה השקעות מבחוץ.
"יש פה מיסוי של שבעים וחמש דולר על חבילות בלתי נדלות שכל אחד יזמין מאתיים חבילות ויהיה לו פטור על שבעים וחמישה דולר אבל הפוליטיקאים פחדנים להטיל על זה מס כי הם פוחדים שהציבור יגיד להם מה פתאום, למה על המס שלי ולמה אני אקנה באלי אקספרס בלי מע"מ? למה אנחנו קונים באלי אקספרס בלי מע"מ? למה לא מתקנים את זה דבר ראשון ואומרים הנה, את זה אנחנו משנים?
"יש כאן אנשים שיש להם דירות וזה. למה לא מבטלים קודם כל גם את הפטור מהמס על שכר דירה? אנחנו צריכים כסף? תבטלו את הפטור ממס על שכר דירה. תבטלו, שיתנו לך את הדיווח, תבטלו את השבעים וחמש דולר, תעלו מיסים, אין ברירה, אנחנו צריכים להדק חגורה אבל לא בשיטות עקומות שמפחיתות את היצור במשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה