בארץ

טראמפ הזדעזע, הרצוג שותק: התגובות לנסיון ההתנקשות בנתניהו ממשיכות להסעיר

סערת נסיון ההתנקשות בנתניהו ממשיכה לעורר סערה, ונראה כי המיקוד נמצא בשאלה מי ממהר יורת לגנות את העניין, ואולי בעיקר, מי עדיין בוחר לשמור על שתיקה בנושא
דורון בלוך | 
הרצוג נתניהו (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
לאחר נסיון ההתנקשות בראש הממשלה נתניהו באמצעות כטב''ם ששיגר החיזבאללה לביתו שבקיסריה, נראה כי הסיפור אינו תם, ועיקרו כעת מתרכז במה שנדה כנקיטת צעד פוליטי - האם לגנות את נסיון ההתנקשות וכן האם בכלל להתייחס אליו. 
לאחר נסיון ההתנקשות, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה''ב לשעבר דונלד טראמפ, ובשיחתם הביע טראמפ זעזוע וגינוי לנסיון האיראני להתנקש בחייו. כמו כן מאוחר יותר שוחח נתניהו עם יו''ר בית הנבחרים של ארה''ב שהביע גם הוא זעזוע מהעניין.
בנוסף, שוחח נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, שאף הוא הביע את גינויו לעניין. זאת כאשר יום קודם לכן  (שישי) התבטא בעניין חיסול סינוואר ברפיח, ואמר על כל "אף אחד לא צריך להתאבל על מותו של סינוואר".
מי שבולט במיוחד בשתיקתו, הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג, הידוע בדפוסו למהר להוציא גינויים רבים לאירועים הקורים במדינה, אך במקרה זה בחר עד נכון לרגע זה שלא להתייחס כלל לנסיון ההתנקשות בנתניהו. דבר שהעלה תמיהה רבה.
כזכור, במפלגת הליכוד בחרו לתקוף את יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד וכן את ח''כ בני גנץ על כך שלא גינו את נסיון ההתנקשות בנתניהו, וטענו  "הם בוחרים לשתוק, וכידוע- שתיקה כמוה כהסכמה".  וגם בהודעתם בלט העניין כי לא התייחסו גם לשתיקתו של הנשיא הרצוג. את ההודעה הכחיש לפיד וטען שגינה זאת בעת ראיון בבוקר, ולעומתו ח''כ גנץ המשיך בסירובו לגנות, וקרא לנתניהו להפסיק "להתעסק בהודעות דוברות וסירטונים מביכים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה