בארץ

השר סופר לנתניהו על הגיוס: "האמירות בקרב ההנהגה החרדית צורמים"

השר סופר שיגר מכתב לנתניהו בו טען "לאחרונה נשמעות בקרב ההנהגה הפוליטית החרדית אמירות שאינן מתיישבות עם רוח התקופה בעניין חשיבות השירות בצה"ל בכלל, ובתפקידי לחימה בפרט. בעת מלחמה, הדברים צורמים לאוזן יותר מאשר בעת שלום".
דורון בלוך | 
חבר הכנסת אופיר סופר (צילום דוברות הכנסת)
שר העלייה והקליטה אופיר סופר (הציונות הדתית) שיגר ביום (שלישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו בו מתח ביקורת על השרים והח''כים החרדים, על אופי אמירותיהם בעת האחרונה בנוגע למצב הבטחוני והתייחסותם לסוגיית הגיוס לצבא.
במכתבו, טען השר סופר "לאחרונה נשמעות בקרב ההנהגה הפוליטית החרדית אמירות שאינן מתיישבות עם רוח התקופה בעניין חשיבות השירות בצה"ל בכלל, ובתפקידי לחימה בפרט. בעת מלחמה, הדברים צורמים לאוזן יותר מאשר בעת שלום".
"הנחת היסוד בהעברת חוק הגיוס היא כי ניתן יהיה להגיע להישגים אמיתיים בשיתוף פעולה, ולא במהלכים חד-צדדיים של הוצאת צווים. אני מאמין בתהליכים בשיתוף פעולה, בוודאי לגבי סוגיות ליבה בחברה הישראלית, ובפרט בעת מלחמה".
עוד הוסיף השר סופר לפרט "שוחחנו מספר פעמים בעניין, והבעתי בפניך את הצורך בתהליך אמיתי וממשי שאת תוצאותיו הראשונות נראה עד סוף שנת 2024. המספר של 3,000 אוחזים בנשק עלה כמספר קריטי ומשמעותי שאין לרדת ממנו. מאז גם מערכת הביטחון הציבה את המספר 3,000 כיעד, וזאת בנוסף לכ-1,200- 1,800 מתגייסים בוגרי מערכת החינוך החרדית כיום. 4,200 מתגייסים מתוך 12,000 זה למעלה מ- 30%, ובתהליך צומח מדובר בהחלט בתהליך משמעותי ואולי אף היסטורי בתמורותיו, אם נשכיל לעשותו נכון ובשיתוף ההנהגה החרדית".
"באמצעות תהליך זה, נחסוך הפגנות מיותרות, בוודאי בעת מלחמה, וגם נראה גיוס משמעותי ואמיתי. צה"ל, במציאות הנוכחית, יהיה ערוך בצורה נכונה ומקצועית וייתן מענה נכון וראוי לצרכי החברה החרדית. זהו צעד מוסרי לעשות, והוא אף יחזק את התהליך בקרב הציבור החרדי" הסביר סופר והמשיך "רוח זו אינה מתכתבת עם האמירות שנשמעו לאחרונה מפי מנהיגים פוליטיים, ואבקש שהדברים יתוקנו ויובהרו".
את דבריו סיים באמירה "בנוגע לאחריות האישית המוטלת על הפרט – שהרי הסנקציות הקיימות בטיוטה הנוכחית לכאורה מוטלות על המוסדות אבקש להבהיר כי מרגע שיצאו צווים אישיים ומלש"בים בחרו שלא להתייצב, הרי שהם נפקדים ועריקים, על כל המשתמע מכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה