בארץ

סתימת פיות או שמירת החוק? הסרט 'לוד' מעורר סערה

הסרט 'לוד' הטוען כי חיילי צה''ל ביצעו טבח בפלסטינים, מעורר סערה והדעות חלוקות בין הצנזורה כשמירת החוק לבין סתימת פיות. בן גביר "חוק הוא חוק ופקודה היא פקודה"
דורון בלוך | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
הקרנת הסרט השנוי במחלוקת ''לוד'', העוסק בפעילות חיילי צה''ל, עורר ביקורת רבה משום האופן בו הוא מציג את חיילי צה''ל, בין היתר באשמת טבח בפלסטינים. הסרט, שכתב העיתונאי הערבי ישראלי רמי יונס,  העלה האת ביקורתו של שר התרבות מיקי זוהר שפנה למפכ''ל למנוע את הקרנתו.
בתגובה לכך, אמר חבר הכנסת עופר כסיף "אסור לעבור על זה בשקט! בניגוד מובהק לחוק הישראלי עצמו וכראוי למשטרים פשיסטים, המשטרה שוב משמשת כצנזור בשירות המשטר, סותמת פיות ביקורתיים ורודפת מתנגדי שלטון על פי הנחיות שרים". ואת דבריו סיים באמירה "אסור לתת לזה לעבור! מרי אזרחי הוא חובה! עכשיו!".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב על כך "שומע את היללות של אנשי השמאל על ביטול הקרנת הסרט ״לוד״ בתיאטרון ביפו. הם חייבים להבין שחוק הוא חוק ופקודה היא פקודה גם אם היא משנת 1927 - טוב מאד שהמשטרה לא נותנת להקרין סרט שמסית נגד חיילי צה״ל במדינת היהודים - מגבה את המפכ"ל ומשטרת ישראל בפעולותיה נגד ההסתה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה