בארץ

מיקי זוהר במאבק: פנה למפכ״ל - הסרט השנוי במחלוקת על צה״ל

סערה ציבורית נוצרה בעקבות הכוונה להקרין את הסרט “לוד” בתיאטרון אלסראיא ביפו, מה שהוביל את שר התרבות מיקי זוהר לפנות למפכ”ל המשטרה ולדרוש לבחון את ההשלכות של הקרנת הסרט
מערכת ice |  1
מיקי זוהר (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, פנה הבוקר (חמישי) למפכ”ל המשטרה, רב ניצב דני לוי, בעקבות הכוונה של תיאטרון אלסראיא ביפו להקרין את הסרט “לוד” (LYD). הסרט, שכתב העיתונאי הערבי-ישראלי רמי יונס, מאשים את חיילי צה”ל בטבח פלסטינים, דבר שגרם לתגובה נזעמת מצד זוהר. הוא ציין כי מדובר בסרט מסית ושקרי, שמציג תמונה מעוותת על פעולות צה”ל ומסכן את הדו-קיום בעיר לוד.
בקריאה שלו למפכ”ל, זוהר הדגיש את הדאגה שלו מההשלכות החמורות של הקרנת הסרט, במיוחד בתקופה רגישה זו של מלחמה, שבה אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, נמצאים במצב מתוח. הוא ביקש מהמשטרה לבחון את ההשלכות האפשריות של ההקרנה על הסתה ואלימות.
לאחר שהמשטרה אסרה את הקרנת הסרט, זוהר הביע את תודתו והדגיש את הצורך להפסיק את ההסתה נגד חיילי צה”ל. בתגובה להצהרת זוהר, חבר מועצת העיר תל אביב ופעיל השלום, איתמר אבנרי, הביע התנגדות לתגובה של המשטרה, וטען כי היא משמשת ככלי בידיים של בריונים. הוא קרא לציבור להגיע להקרנה ולתמוך בחופש הביטוי ובשוויון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למילים יש משקל
    ליאור 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתמר אבנרי גם ישא בתוצאות ויקח אחריות אם יתעוררו פרעות ויבוצעו פעלות טרור נגד חיילים וישראלים בעכבות שידור הסרט
    סגור