בארץ

דיווח: ישראל מבצעת פעולה קרקעית מוגבלת בשטחי לבנון

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי צבא לבנון נסוג מכמה עמדות שהוצבו לאורך הגבול הדרומי של המדינה. בנוסף, הערוץ הלבנוני "אל ג'דיד" מדווח כי אותה נסיגה בוצעה בעקבות בקשת כוחות יוניפי"ל בשל תרחיש של מתקפה קרקעית ישראלית

מערכת ice | 
תקיפות חיל האוויר בשטח לבנון (צילום יוטיוב/ LiveNOW from FOX)
מוקדם יותר היום (שני) דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי צבא לבנון נסוג מכמה עמדות שמוקמו לאורך הגבול הדרומי של המדינה. אותו דיווח מבוסס על עדויות של תושבים מקומיים ומקור ביטחוני. דיווח זר נוסף שהתפרסם ברגעים אלו ממש, חושף כי המבצע הקרקעי החל. 
לצד זאת, דווח כי כוחות צה"ל הפגיז מספר כפרים בדרום לבנון. על פי רויטרס, צבא לבנון החליט לסגת כ-5 קילומטר מגבול לבנון ישראל. מטעם הבית הלבן, נמסר כי מדינת ישראל מבצעת פעילות מוגבלת בתוך שטחי לבנון. 
דיווח נוסף מהערוץ הלבנוני "אל ג'דיד", חושף כי אותה נסיגה של לבנון מומשה בעקבות בקשת כוח האו"ם בלבנון המכונה יוניפי"ל. אותה בקשה נמסרה לצבא לבנון בעקבות תרחיש של מתקפה קרקעית ישראלית.
עוד עולה מהדיווח של הערוץ הלבנוני, כי צבא לבנון נסוג ממספר עמדות בגבול הדרומי של המדינה בשעות הערב המוקדמות. בתגובה לכך, איים מחמוד קמאטי, חבר המועצה המדינית בארגון הטרור חיזבאללה, על מדינת ישראל וציין בריאיון לערוץ "אל מיאדין", כי אם אותו תרחיש יתממש והמערכה תתרחב "בעלי בריתנו יתערבו". 

על פי הדיווח של הערוץ הלבנוני MTV, נרשמו הפגזות טנקים וארטילריה של צה"ל לעבר הכפרים אל-חיאם, כפרכילא ואל-ווזאני בדרום לבנון, הממוקמים בסמוך לגבול עם מדינת ישראל. עוד נודע, כי אותה הפגזה של כוחות צה"ל אל עבר הכפרים המצוינים נמשכת כבר שעתיים. 
מנגד, ישנם קולות האומרים כי אין מדובר כלל בכניסה קרקעית ויש מי שקרא לדיווחים "פייק". כתב עיתונאי ערוץ 12 ניר דבורי דיווח כי בניגוד לדיווחים, לא מדובר ב"כניסה קרקעית" של צה"ל ללבנון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה