השוק

ההסכם הדרמטי עם לבנון יבוטל? זו התוכנית של שר האנרגיה

השר אלי כהן התבטא היום כי יבחן אפשרות לבטל את הסכם הגז עם לבנון שנחתם לפני כשנתיים בתקופת ממשלת השינוי: "זה היה טעות מלכתחילה ונדאג לתקן את זה"
מערכת ice | 
השר אלי כהן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון, משה שי, מרים אלסטר)
האם הסכם הגז עם לבנון שנחתם ב-2022 בתקופת ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, בדרך לביטול? שר האנרגיה אלי כהן התבטא היום בריאיונות לגלי צה"ל ולחדשות 12, כי הוא בוחן אפשרות לבטל אותו.
 "אני מחפש דרך או פרצה לבטל את הסכם הגז השערורייתי שנחתם עם לבנון, זה היה טעות מלכתחילה ונדאג לתקן את זה", אמר השר כהן. דבריו צוטטו היום גם בגלי תקשורת ערביים.
בתגובה, אמר ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד): "הוא לא יתקן ולא יעשה שום דבר - כי זה הסכם מצוין שמבטיח במידה רבה את ביטחונה האנרגטי של מדינת ישראל. פשוט מביך".
בינואר השנה, לאחר פרוץ המלחמה, כתב פרופסור ירון זליכה בטור ל-ice כי ישראל חייבת לבטל את ההסכם הימי עם לבנון: "בשנת 2022 התעקשה ממשלת בנט-לפיד לסגת מקו המים הטריטוריאליים ומקו המים הכלכליים של ישראל ולוותר על שטחים ריבוניים ושטחים כלכליים של ישראל כדי להשיג הסכם בין לאומי", כתב פרופ' זליכה. "למי ששכח, תוך פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית, העבירה הממשלה באישור מביש של בג"צ הסכם מדיני שנוי במחלוקת עם לבנון. בהסכם וויתרה ישראל על 850 קמ"ר משטחי המים הכלכליים שלה וכמה קמ"ר בודדים משטחי המים הטריטוריאליים של המדינה. הסכמים שמופרים לא שווים את הנייר נכון? אז אדרבא, תבטל ממשלת ישראל את ההסכם המופקר שחתמה ממשלת בנט-לפיד ותיקח חזרה את 850 הקמ"ר שלנו בים התיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה