בארץ

איך 220 בני נוער מהפריפריה שוברים את הפערים בצה"ל?

בתוכנית Nitzan BootCamp מקדמת שוויון בצבא: 220 בני נוער מהפריפריה מתכוננים לשירות טכנולוגי בצה"ל, עם דגש על נשים והכשרה מותאמת לפי רמות ידע שונות

מערכת ice | 
תת אלוף יעל גרוסמן עם משתתפות במכינת ניצנים בוט קמפ (צילום בנתיבי אודי)
בשנים האחרונות, ובמיוחד במהלך מלחמת "חרבות ברזל", הפערים בין המרכז לפריפריה בישראל התרחבו, והשפעתם ניכרת גם בשירותי בצבא. רוב המשרתים ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל מגיעים מאזור המרכז, וכדי לשנות את המצב, 220 מלש"בים ומלש"ביות מהפריפריה עוברים כעת הכנה לגיוס למערך הטכנולוגי של צה"ל בתוכנית Nitzan BootCamp.
דו"ח מבקר המדינה קבע לאחרונה שברוב המקרים, תושבי הפריפריה המשרתים ביחידות טכנולוגיות עומדים על 16.5% בלבד. שירות בתפקידים טכנולוגיים בצה"ל מהווה לעיתים קרובות כרטיס כניסה לקריירה מצליחה בהייטק, אך הפערים החינוכיים מקנים למרכז יתרון ברור. המצב החמיר במהלך המלחמה, כאשר תלמידי הצפון והדרום לא הצליחו לקיים שגרת לימודים רגילה, ובמיוחד לאחר תקופה ארוכה של לימודים מרחוק שפגעה בתהליך החינוכי של נוער הפריפריה.

סא"ל יוני ווטה, ראש תחום דאטה ומפקד המעבדה האנליטית של אגף התקשוב (צילום: בנתיבי אודי)
תוכנית Nitzan BootCamp, המופעלת על ידי עמותת "בנתיבי אודי", פועלת זו השנה השלישית במטרה לצמצם את הפערים ולהכין בני נוער מהפריפריה לשירות בתפקידים טכנולוגיים בצה"ל. השנה, 220 משתתפים נרשמו לתוכנית, כולל 155 נשים שמשתתפות במכינה ייחודית. התוכנית מציעה הכשרה מעשית בתכנות עם מסלולים המותאמים לרמות ידע שונות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה