בארץ

זכתה באירוויזיון אחרי הכל: עדן גולן קיבלה פרס מיוחד מתושבי שוודיה

הזמרת עדן גולן קיבלה פרס מהמעריצים השוודים על תרומתה לשם של מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון. את הכסף היא תרמה לקיבוץ ניר עוז שנפגע קשה ב-7 באוקטובר

מערכת ice |  1
עדן גולן (צילום רונן פדידה)
בעקבות תקופה קשה לישראל בתחרות השירים האירופאית, קיבלה הזמרת עדן גולן כבוד מיוחד ממעריצים שוודים. שני אזרחים שוודים, דן כץ ודניאל שץ, יזמו פרויקט מימון המונים שגייס כ-215 אלף קורונות שוודיות (כ-78 אלף ש"ח), במטרה להעניק לעדן גולן פרס מיוחד מטעם העם השוודי. פרס זה הוענק לה כהוקרה על תרומתה ויכולתה להביא גאווה לישראל בתקופה מאתגרת.
במקום לשמור את הכסף לעצמה, החליטה גולן לתרום אותו לקיבוץ ניר עוז, שנפגע נזק משמעותי במהלך המתקפה. תרומתה אפשרה לקיבוץ לתכנן מחדש את הבנייה של סופרמרקט מקומי. נציגי הקיבוץ הודיעו כי הסופרמרקט החדש ייקרא "סופרמרקט עדן" על שמה של הזמרת, כהוקרה למעשיה ולתמיכתה בזמן קשה.
המעשה של עדן גולן ותרומתה לקיבוץ ניר עוז ממחישים את הרוח הקהילתית והעזרה ההדדית, ומביאים אור ותקווה בתקופה קשה. הקיבוץ יוכל להתחדש ולהמשיך לשרת את הקהילה המקומית בזכות התרומה המרגשת של הזמרת.
דן כץ, אחד מיוזמי הפרס, סיפר:  "היוזמה החלה בעקבות התסכול בשוודיה מהיחס הגרוע שעדן קיבלה במאלמו, ומכך שחבר השופטים השבדי התעלם מהופעתה הנהדרת – בעוד שהצבעת הקהל השבדי דירגה אותה במקום הראשון. לכן אני והסופר דניאל שץ הקמנו מימון המונים לסיוע לניר עוז כדי לכבד את הופעתה של עדן ולהראות לישראל שלמרות התקשורת המוטה מאוד בשוודיה והשונאים רמי הקול, שוודים רבים עומדים לצד ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדן גולן
    מנחם 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלכה של העולם
    סגור