בארץ

רה"מ נתניהו בהצהרה מוקלטת: "אנחנו הסכמנו לעסקה, החמאס סירב"

בעקבות ההודעה על מציאת גופותיהם של שישה חטופים במנהרה מתחת לרפיח, שיגר ראש הממשלה הודעה קצרה. "רעייתי ואני משתתפים ביגון הכבד של המשפחות", אמר נתניהו. "אנחנו נלחמים בכל החזיתות באויב אכזר שרוצה לרצוח את כולנו". לדבריו, "ב-27 במאי ישראל הסכימה לעסקת שחרור חטופים בגיבוי ארה"ב"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום נעמה גרינבאום/פלאש 90)
בעקבות ההודעה על מציאת גופותיהם של שישה חטופים, הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכס לובנוב, שנחטפו ב-7 באוקטובר ונרצחו בשבי החמאס, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (ראשון) הודעה מוקלטת לכלי התקשורת ובה הביע את תנחומיו והשתתף בצערן של המשפחות.
"אנחנו ביום קשה. לב העם כולו נקרע", פתח נתניהו את דבריו. "יחד עם כל אזרחי ישראל, הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מהרצח הנורא בדם קר של שישה מחטופינו. יחד עם העם כולו, רעייתי ואני משתתפים ביגון הכבד של המשפחות. כולנו מתאבלים יחד עמן". 
 
"אני אומר למחבלי החמאס שרצחו את חטופינו ואני אומר למנהיגיהם - דמכם בראשכם. לא ננוח ולא נשקוט. אנחנו נרדוף אתכם, אנחנו נשיג אתכם ואנחנו נבוא אתכם חשבון", הוסיף נתניהו. "אזרחי ישראל, אנחנו נלחמים בכל החזיתות באויב אכזר שרוצה לרצוח את כולנו. ראינו את האכזריות הבלתי-נתפסת של רוצחי החמאס ב-7 באוקטובר, וראינו אותה שוב במנהרות מתחת לרפיח".
 

"אזרחי ישראל, המאמצים שלנו לשחרר את חטופינו נמשכים כל העת", הבטיח נתניהו. "מאז חודש דצמבר חמאס מסרב לנהל משא-ומתן אמיתי. לפני שלושה חודשים, ב-27 במאי, ישראל הסכימה לעסקת שחרור חטופים בגיבוי מלא של ארצות-הברית. החמאס סרב".
 

"גם אחרי שארצות-הברית עדכנה את מתווה העסקה ב-16 באוגוסט - אנחנו הסכמנו, והחמאס שוב סרב. בימים אלה, בשעה שישראל מנהלת משא-ומתן אינטנסיבי מול המתווכות במאמץ עליון להגיע לעסקה, החמאס ממשיך לסרב בתוקף לכל הצעה. חמור מכך, באותו זמן ממש הוא רצח שישה מחטופינו. מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה".
"אנחנו מצידנו לא נרפה. ממשלת ישראל מחויבת, ואני מחויב באופן אישי, להמשיך לחתור לעסקה שתחזיר את כל חטופינו ותבטיח את ביטחוננו ואת קיומנו", סיכם נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה