בארץ

היועמ'''שית הכריעה על מינוי מינס ברשות השנייה

היועמ''שית גלי בהרב מיארה הגישה את עמדתה לבג''צ בעניין מינוייה השנוי במחלוקת של ד''ר מינס למ''מ יו''ר הרשות השנייה "אינה עומדת בדרישות הכשירות הסטטוטוריות לתפקיד"
דורון בלוך |  3
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, הגישה אמש (חמישי) את תגובתה לבג"ץ בעניין מינויה של ד"ר אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בתגובתה, קובעת היועמ"שית כי בהחלטת הממשלה לאשר את מינויה של ד"ר מינס נפל פגם משפטי משמעותי של חוסר סמכות, וזאת היות שד"ר מינס אינה עומדת בדרישות הכשירות הסטטוטוריות לתפקיד.
לדברי היועמ"שית, ד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות הקבועים בחוק החברות הממשלתיות, החלים גם על מינויים בתאגידים ציבוריים כדוגמת הרשות השנייה. על פי החוק, נדרש ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי, בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי. לפי הנתונים שנבדקו, ניסיונה של ד"ר מינס אינו עונה על דרישות אלו.
היועמ"שית מדגישה כי הדרישה לעמידה בתנאי הכשירות חלה גם על מינוי זמני לתפקיד ממלא מקום, וזאת כדי להבטיח את התפקוד התקין של הרשות ולמנוע מצב בו מופעלות סמכויות משמעותיות על ידי מי שאינו עומד בדרישות החוק.
בנוסף, היועמ"שית מצביעה על פגמים בהליך קבלת ההחלטה בממשלה. לדבריה, הצעת ההחלטה הונחה על שולחן הממשלה במפתיע במהלך הישיבה, מבלי שהופיעה בסדר היום מראש. יתרה מזאת, ההחלטה התקבלה בניגוד לחוות הדעת המשפטית של היועצת המשפטית למשרד התקשורת, שקבעה כי קיימת מניעה משפטית במינוי.

כמו כן, היועמ"שית דוחה את הטענה שהועלתה בישיבת הממשלה, לפיה אין חברי מועצה אחרים העומדים בתנאי הסף. לדבריה, מבדיקה ראשונית עולה כי ישנם לפחות ארבעה חברי מועצה העומדים בתנאי הכשירות לתפקיד היו"ר.
לאור כל זאת, עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יש להורות על מתן צו על תנאי כמבוקש בעתירה ולהפכו למוחלט. בנוסף, היא ממליצה לבית המשפט להוציא צו ביניים שישהה את תוקפה של החלטת הממשלה ומינויה של ד"ר מינס לתפקיד, עד להכרעה בעתירה.
עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון מסר בתגובה: "עמדתה הנחרצת של היועצת המשפטית לממשלה מחזקת את טענותינו בעתירה ומדגישה את חומרת הפגיעה בשלטון החוק. אנו מצפים שבית המשפט יקבל את עמדת היועמ"שית ויורה על ביטול המינוי הבלתי חוקי. זהו מקרה מובהק שבו הממשלה פעלה בניגוד לכללי המינהל התקין ותוך התעלמות מופגנת מהייעוץ המשפטי. אנו נחושים להמשיך ולהיאבק למען טוהר המידות בשירות הציבורי ושמירה על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי, מה בעצם הטיעון?
    הדקטטורה חוגגת 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטיעון הוא, שהיועמשית החליטה שזאת לא מתאימה. זה הטיעון. מי בחר בך גברת דקטטורית יקרה.
    סגור
  • 1.
    מדוע הכשירה את הרמטכל הכושל
    Usa 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרמטכל הכושל ביותר שהיה לישראל מאז ומעולם הוכשר אבל מינויים של הימין לא עומדים בדרישות? ממש איפה ואיפה . על ראש הממשלה לפטר אותה מיד. אבל אין לו ביצים.
    סגור
  • כי הרצי שמאל וזאת ימין. והמלך בישראל זאת מיארה (ל"ת)
    זה פשוט 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור