בארץ

היועמ''שית לממשלה על מינוי הנציב: "שוב תשובה בנוסח 'סמוך עלינו''

ברקע הצעת רה''מ למנות בעצמו נציב שירות המדינה, היועמ''שית פנתה לממשלה במכתב חריף "יש מניעה לקדם את הצעת רה''מ לכך שנציב שירות המדינה ימונה על ידו באופן אישי ופוליטי, ללא בדיקה מקצועית של כישורים מקצועיים והתאמה"
דורון בלוך |  2
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר הסערה שעורר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהודיע על הצעתו כי יחליט בעצמו, ובאישור הממשלה בלבד, את מינוי נציב שירות המדינה, ובכך בעצם ישיג רה''מ וכן הממשלה צעד נוסף לכיוון שליטה מוחלטת בממשלה ובאמצעי הביקורת עליה, פנתה היועצת המשפטית לממשלה במכתב רשמי הפונה לממשלה, ובו טענה כי ישנה מניעה למינוי בדרך הנ''ל.
במכתב נטען "על החשש מפני מינויים בלתי ראויים, השיבה הכנסת בתשובתה המשלימה כי חזקה על שר שלא ימנה במודע אנשים שאין להם את הכישורים המתאימים להצליח בתפקידם. ובקיצור, לפנינו שוב תשובה בנוסח 'סמוך עלינו' , אך כפי שהבהרתי לעיל, במדינה דמוקרטית אין לקבל תשובה בנוסח זה אלא יש צורך במנגנונים שימנעו את הצורך לסמוך באופן עיוור על הרשות המבצעת".
עוד נטען כי "נציב שירות המדינה אמון על הבטחת תקינות שירות המדינה ואיכותו למען הציבור ועל הבטחת היותו עצמאי, ממלכתי וא-פוליטי. והנה, דווקא את נציב שירות המדינה מוצע לבחור בהליך חסר תקדים; שחוסר התקינות הטמון בו מובהק ופוטנציאל התקלה גדול; ושמשמעותו והמסר שעולים ממנו הם זניחת ערך המקצועיות והתקינות של שירות המדינה ופוליטיזציה של השירות הציבורי". 
בסיכום המכתב, המונה חמישה עמודים, נכתב "מדובר בהצעה שאיננה הולמת את אמות המידה המשפטיות המהותיות בנוגע למינוי בעלי תפקידים בכירים; היא הוגשה ב ניגוד להחלטת הממשלה הקודמת שהטילה על הייעוץ המשפטי לממשלה את התפקיד של גיבוש מנגנון מינוי חדש לתפקיד זה, ובהתעלם מחוות דעת משפטיות מקצועיות שהונחו בפני הממשלה, כחלק מיישום החלטת הממשלה הקודמת, מבלי שהוצגו טעמים מקצועיים לכך; אישורה יביא לכך שהליך מינויו של נציב שירות המדינה הבא לא יוכל להגשים את התכלית של מינוי בעל תפקיד מקצועי ועצמאי, שביכולתו לממש את אחריותו לשמור על שירות מדינה מקצועי, איכותי, עצמאי, ממלכתי וא - פוליטי. על כן, לעמדתנו, קיימת מניעה משפטית לקדם אותה".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לכי לקיבינימט.
    רודף צדק. 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עופי לנו מהעיניים.
    סגור
  • 1.
    לכי לקיבינימט.
    רודף צדק. 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עופי לנו מהעיניים.
    סגור