בארץ

קרעי ליועץ המשפטי: ״דרישתך משר בממשלה הינה בלתי חוקית"

מינוי ד''ר אודליה מינס למ''מ יו''ר הרשות השנייה ממשיך לעורר סערה. ושר התקשורת מגיב למשנה ליועמ''שית שמתנגד למינוי "אתה מבקש לשנות מן היסוד אפילו את הסטטוס-קוו האקטיביסטי המופרך הנוהג בישראל"
דורון בלוך |  1
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי החליט על מינויה של אודליה מינס כמ''מ יו''ר מועצת הרשות השניה, המשנה ליועמ''שית, עורך הדין גיל לימון שיגר מכתב לשר בו הביע את התנגדותו לכך. בתגובה לכך, שיגר אמש (מוצאי שבת) השר קרעי מכתב תגובה לעו''ד לימון.
מכתב תגובה זה של השר קרעי, מגיע לאחר מכתב נוסף בו השיב לעו''ד לימון על נושא מיוניה של מינס, בו טען קרעי כי מינויה של מינס הינו "תקף ופורסם כדין, בדיוק כפי שהמינוי שלך כמשנה ליועמ"ש תקף ופורסם כדין לאחר החלטת הממשלה. אני מחוייב להחלטות הממשלה וכך גם אתה. לפיכך החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך.״ ואמר על עו''ד לימון החליט לנשוף בעורפם של שופטי בג״צ ולקבל החלטות שיפוטיות בלעדיהם".
במכתבו השני, טען השר קרעי ״דרישתך משר בממשלה להפר החלטת ממשלה הינה בלתי חוקית. אתה מבקש לשנות מן היסוד אפילו את הסטטוס-קוו האקטיביסטי המופרך הנוהג בישראל.״  במכתבו, דחה השר את טענותיו של עו''ד לימון, וקבע כי החלטת הממשלה מחייבת את השר ואת היועמ״שית  ״שנינו כפופים לה״.
לבסוף קבע השר קרעי כי: ״ד"ר מינס מונתה לתפקידה בידי הממשלה שמוסמכת למנות יו"ר קבוע או זמני לרשות השניה, כשם שהכנסת מינתה אותי לתפקידי יחד עם הממשלה כולה וכשם שהממשלה מינתה אותך לתפקידך. כל עוד הגורם הממנה או בית משפט מוסמך לא קבעו אחרת, שלושתנו נמלא את תפקידנו.״
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרעי קורע העם
    טרובדור 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חוסם הפיות עם עיני הדג השחורות והריקות. גועל נפש של בנאדם חנפן השלטון.
    סגור