בארץ

בזמן שהצפון בוער: הממשלה קיצצה רבע מיליארד שקל מתקציב השיקום

בעקבות מתקפת המנע שצה"ל הנחית על החיזבאללה בצפון קיוו שתמונת המצב תשתנה, אך מהר מאוד הם התעוררו מהחלום. כעת, הממשלה החליטה לקצץ רבע מיליארד שקל מהתקציב לשיקום האזור | כל הפרטים
מערכת ice | 
לחימה בצפון (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
במקביל ללחימה ברצועה, התרחשה גם מערכה בחזית בצפונית שרק הלכה והתגברה. בעקבות איום הטילים והכטב"מים שהגיעו מלבנון, הוחלט לפנות גם את 61 אלף תושבי הצפון.
מאז, הערים והמושבים בגליל הפכו לערי רפאים, שטחים רבים נפגעו (ונראה שייקח זמן רב עד שהאזור ישוב לקדמותו) ומעל הכל, שוררת בקרב התושבים תושבי האזור שהפכו לפליטים בארצם, התחושה שהמדינה הפקירה אותם.   
מטוסי חיל האוויר הפציצו מרחבי השיגור של חיזבאללה בדרום לבנון, אתמול לפנות בוקר במסגרת מכת המנע שבלמה שיגור נרחב לעבר מטרות ישראליות בצפון ובמרכז הארץ. לאחר המתקפה, ראשי רשויות מקומיות בצפון סברו שהמדינה אולי החליטה לשנות את מאזן הכוחות, אך אלו התבדו מהר.

הצפון בוער, קרדיט: פלאש 90/מיכאל גלעדי
יו"ר יישובי קו העימות בצפון וראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ, יצא נגד מדיניות הממשלה וטען בכאב רב כי אין דין תל אביב כדין אביבים: "אנחנו שקופים, לא סופרים אותנו. הרבה יותר משזה מתסכל – זה כואב. תושבי הצפון למדו היום שוב שהם לא נחשבים בעיני ממשלת ישראל, שאין להם על מי לסמוך. כבר שמעתי כל סלוגן אפשרי בנוסח 'צבא ההגנה לתל אביב'. אבל למען האמת, זה צבא לבושתה של ממשלת ישראל. המטוסים כבר היו באוויר, חמושים, שמענו אותם היטב כבר בשעה 4:45 בבוקר. מישהו חשש שבגלל המהלומה חזבאללה יחרוך את שולי קיסריה או תל אביב והורה על סיום התקיפה. היו שרים בקבינט שהפצירו בראש הממשלה להמשיך לתקוף, אני יודע את זה בוודאות. אלא שהוא החליט לעצור, לנצור את האש, שאנחנו נמשיך להיות בני ערובה של נסראללה". 
אתמול (ראשון), הממשלה אישרה יוזמה של השר סמוטריץ' על הארכת המשך הפינוי של תושיב הספר בעוד חודש נוסף. על מנת לממן את המשך הפינוי הוחלט לבצע קיצוץ של חצי מיליארד שקל בתקציבים שהיו מיועדים לשיקום וחיזוק יישובי הדרום והצפון, מה שרק מעיד על דיבורים לחוד ומעשים לחוד. 
על פי הפרטים כ־230 מיליון שקל יילקחו מתוכניות לקידום התחדשות עירונית בפריפריה, כ־100 מיליון שקל יקוצצו ממענקי העידוד להתייצבות במקומות עבודה לתושבים ביישובים מפונים שמגיעים לעבוד בכל זאת ביישוביהם, כ־35 מיליון שקל יקוצצו מתקציבי ההקמה של האוניברסיטה בקריית שמונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה