בארץ

התנהלות אחראית? הממשלה תאשר חריגה של מיליארדי שקלים מהתקציב

הגירעון גדל שוב: בשל התארכות המלחמה, הממשלה צפויה לאשר את הצעת שר האוצר שכוללת תוספת תקציבית של 3 מיליארד שקל למימון המשך הפינויים, הרחבת תכנית המילואימניקים ויישום מסקנות הוועדה הציבורית. על פי התחזיות, המהלך עומד להגדיל את גירעון
מערכת ice |  4
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, shutterstock, דובר צהל)
היום (ראשון), הממשלה צפויה לאשר את הצעת שר האוצר סמוטריץ׳ לחקיקת תוספת תקציבית למימון המשך השהיה של תושבי הצפון במלונות, הפינוי העצמי, תשלום חלף אבטלה ומענקי חזרה לעבודה למפונים. כל זאת שווי 2.7 מיליארד שקל. 
התכנית שתובא לאישור הממשלה, תסדיר את מימון האמור עד סוף השנה הנוכחית ותכלול החזר הפלאט הזמני שבוצע מתקציב משרדי הממשלה והסכמי השכר לצורך מימון תכנית הפינוי בחודשים יולי-אוגוסט בהתאם להתחייבות שניתנה לשרים בעת אישור ההחלטה. 
למרות זאת, יש לציין שהמהלך הנוכחי נעשה גם בתקופת משבר הקורונה ולמרות טענות שהשמיעו שר האוצר ואנשי צוותו על פי מומחים, המהלך כולל חריגה מתקציב המדינה שכאמור תגדיל גם את הגירעון. 
בנוסף, ההחלטה תכלול מימון בשווי 200 מיליון שקל להרחבת תכנית המילואימניקים של שר האוצר, נוסף על תשעת מיליארד השקלים שכבר תוקצבו במסגרת התכנית. כמו כן, תכלול ההחלטה שריון המקור התקציבי הדרוש בשנת 2024 למימוש הממשלה מסקנות הוועדה הציבורית לנפגעי השביעי באוקטובר בראשותו של פרופ' אביעד הכהן שהקים השר סמוטריץ׳, ועל פי התכנון כעת עתידות לעלות לאישור הממשלה בישיבתה היום שלאחר מכן. 
המסקנות כוללות מענקים וסיוע לאזרחים שנפגעו ב-7 באוקטובר מעבר למענה הקבוע כיום בחוק. שווי יישום מסקנות הוועדה עומד על סך 250 מיליון שקל ב-2024 ו-750 מיליון שקל נוספים ב-2025.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מסר: "יום פרוץ המלחמה הובלתי מדיניות כלכלית אחראית ומרחיבה לצרכי המלחמה, בחזית ובעורף, עד הניצחון. ההחלטה שתובא לאישור הממשלה היא המשך ישיר של המדיניות הזו, שמוכיחה את עצמה. יחד עם גורמי המקצוע ולאחר גיבוש תכנית סדורה, אנו מביאים לאישור הממשלה החלטה שתספק את המימון הדרוש לתכנית הפינויים עבור אלו שאינם יכולים לשוב לביתם כרגע, לתכנית המילואימניקים עבור מי שכבר עשרה חודשים רצים בשליחותנו שוב ושוב לשדה הקרב להגן על הבית, ועבור יישום מסקנות הוועדה שהקמתי עבור אזרחים שנפגעו ב-7 לאוקטובר ונפלו בין הכיסאות ולא קיבלו מענה מספק עד כה. אנחנו לא רק יכולים לנהוג במדיניות זו, אנחנו מחויבים לנהוג כך. זו חובתה של מדינה לאזרחיה וזה קו הביצורים הכלכלי שמאפשר להישען עליו בעת הצורך".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סיפרו לכם שמלחמה? לא? תתעדכנו! (ל"ת)
    קול קורא 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סוכני כאוס
    רותי לוי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשיחיים רוצים כאוס על מנת להחריב את הקיים ולבנות מחדש מדינה משיחית דיקטטורית כמו באיראן. אין נה להתפלא על זריעת ההרס. זהו חלק מהאידיאולוגיה שלהם. ציר הרשע ינוצח כי אין ברירה אחרת
    סגור
  • 2.
    מר רוצים ממי שטוען שהחמאס הוא נכס ? הוא תמהוני תפנו לבו (ל"ת)
    סמי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני רק שאלה לשר האוצר.
    אלברט. 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה פיצויים שולמו בשנתיים האחרונות לנזקים ברכוש ובכלל של תושבי חווארה ועוד כאלה שנעשו ע"י קיצונים.
    סגור