נדל"ן ותשתיות

הצפון בוער: הערכה - שיקום השטחים שנפגעו בגולן יקח שנים

בעקבות מתקפת חיזבאללה על רמת הגולן, עלו באש שטחים בהיקף של כ-10,000 דונם.  15 צוותי כיבוי פעלו שעות מול הלהבות, בסיוע 6 מטוסי כיבוי. במהלך השריפה נגרם נזק ניכר לשמורת יער יהודיה ולערוץ הזוויתן, ותושבי קצרין נאלצו לשוב ולהיכנס למקלטים
מערכת ice | 
תקיפה של צהל בלבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
על רקע המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, והמתקפה מצד חיזבאללה על יישובי קו העימות בצפון הארץ, בשריפות שהשתוללו אמש (ראשון) ברמת הגולן, בעקבות הירי מלבנון לאזור קצרין, עלו באש שטחים בהיקף של כ-10,000 דונם. על פי כמה מההערכות, השיקום של חלק מהשטחים שכולו בשריפה הגדולה במסלולי הטיולים יימשך כמה שנים.
ההסלמה המתמשכת בצפון גובה מחיר כבד בתשתיות. השריפות פרצו אתמול בעקבות המטח בשעות הצהריים לקצרין. 15 צוותי כיבוי פעלו שעות מול הלהבות, בסיוע 6 מטוסי כיבוי, ובסופו של דבר השיגו שליטה על האש. על פי דיווח ב-ynet, שריפות נוספות פרצו אתמול גם בקריית שמונה, ביפתח ובאניעם.
במהלך השריפה נגרם נזק לשמורת יער יהודיה ולערוץ הזוויתן. שיקום הטבע יהיה ממושך. בימים האחרונים, בעקבות הירי ומזג האוויר החם, נאלצים הכבאים להיאבק בשריפות שפורצות באזורי הגבול. גם בדרום לבנון, יצוין כי דיווחו אתמול על לא מעט שריפות בעקבות תקיפות צה"ל - בין היתר בראמיה, יארון, אל-עדייסה וחולא. לאחרונה נכנסו לטווח הירי המתמשך של חיזבאללה ערים כגון עכו, נהריה וקצרין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה