בארץ

ארה"ב הסירה את התנגדותה למבצע ברפיח: צה"ל בדרך לשלב הבא בתמרון הקרקעי

לאחר שהפינוי האזרחי-הומניטרי של תושבי הרצועה התקיים באופן מאורגן והסיוע נמשך במתכונת קבועה, שר הביטחון יואב גלנט הציג את התוצאות לבית הלבן. כעת, צה"ל יעמיק את הפעילות ברצועה - מה שיכלול את פירוק חטיבת חמאס וטיפול בכל המנהרות באזור. בישראל מקווים כי הלחץ הצבאי יניע את המו"מ לעסקת חטופים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
לדברי גורמים מדיניים, ארה"ב הסירה את התנגדותה לפעולה הצבאית ברפיח. בפועל, לאחר שהפינוי ההומניטרי התקיים באופן מאורגן והסיוע נמשך במתכונת קבועה חרף הקשיים שהערימו המצרים, והתוצאות הוצגו על ידי שר הביטחון יואב גלנט לשואלים בבית הלבן, נסללה הדרך לפעולה.
התמרון הקרקעי ברפיח יכלול את פירוק חטיבת חמאס וטיפול בכל המנהרות החוצות וההתקפיות באזור, ללא כיבוש רפיח ותפיסת השטח. רפיח כיעד, היא גם הדרך לטענת חלק מחברי הקבינט להתניע מחדש עסקת חטופים. הפעם מוכנים חלק משרי הקבינט לקבל מספר נמוך יותר של חטופים חיים, אך לא במחיר סיום המלחמה.
במסגרת חילופי הדברים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן, הוא הבהיר כי עיכוב משלוחי הנשק המדויקים פוגע במשא ומתן ובהבאת חמאס לעסקה. בנוסף, הזהיר נתניהו, כי כאשר הפעולה ברפיח היא עניין מוגמר - חוסר בפצצות מדויקת עלול לגרום לפגיעה בבלתי מעורבים - הפוך מהאינטרס הישראלי והאמריקני.
השרים צפויים לדון בהצעות מצד צוות המו"מ בישיבת הקבינט המצומצם שתתקיים הערב כמו גם בהעמקת הפעולה ברפיח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה