בארץ

ההסתדרות לבג"צ: לעצור את מינוי נציב שירות המדינה ע"י נתניהו

עתירה שהוגשה מבקשת לשנות את החלטת הממשלה ולקבוע כי את בעל התפקיד תבחור ועדה בלתי תלויה, בהתאם להמלצות היועצת המשפטית. העותרים מזהירים: גורמים לפוליטיזציה, תהיה פגיעה במוטיבציה ובתחושת הגאווה"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ארנון בר דוד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ההסתדרות פנתה היום (שלישי) לבג"צ נגד החלטת הממשלה בעניין הליך מינוי נציב שירות המדינה על-ידי ראש הממשלה. ההסתדרות טוענת שעצם ההליך שאישרה הממשלה יגרום לפוליטיזציה של התפקיד. אחרי דיונים סוערים, אישרה הכנסת הליך שמאפשר לראש הממשלה למנות בעצמו את נציב שירות המדינה. 
למהלך זה התנגדה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. כעת, בקשת ההסתדרות מבית המשפט היא לבטל את ההחלטה שהתקבלה בממשלה ולקבוע הליך מחודש, שכולל שימוש בוועדת מינוי בלתי תלויה פוליטית. נציב שירות המדינה אחראי לעובדי השירות הציבורי, המיוצגים על ידי הסתדרות עובדי המדינה. 
"פוליטיזציה של שירות המדינה פוגעת בשוויון ההזדמנויות בין העובדים", מסרו עורכי הדין שמיר וברומר, העומדים מאחורי העתירה בשם ההסתדרות, "בנוסף, היא גורמת לפגיעה במוטיבציה של העובדים בשירות המדינה, לתחושה קשה של עוול ולחשש לערעור בזהותם של העובדים עם המערכת שאותה הם אמורים לייצג בגאווה". 
ההסתדרות מזהירה גם מהאפשרות כי המהלך יגרום לפחות עובדים לנסות ולהתקבל למשרות בשירות המדינה. "לנציב שירות המדינה תפקיד קריטי כשומר סף שתפקידו למנוע מינויים פוליטיים אסורים בשירות המדינה", הדגישו, "מנציב שירות המדינה נדרש לעמוד בלחצים אדירים מצד הדרג הפוליטי, ולבלום ניסיונות לפוליטזציה של שירות המדינה", הוסיפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה