בארץ

אבל באקדמיה הישראלית: אחד מגדולי הפרופסורים נפטר בגיל 86

עמנואל סיון, מחשובי חוקרי האסלאם והמזרח התיכון בישראל, הלך לעולמו, סיפק תרומה מכרעת להבנת התפתחות האסלאם מימי הביניים ועד ימינו, תוך התמקדות מיוחדת בתופעת הפונדמנטליזם האסלאמי
מערכת ice |  6
פרופסור-אילוסטרציה
עולם המחקר האקדמי בישראל ובעולם הוכה בתדהמה עם היוודע דבר פטירתו של פרופ' עמנואל סיון, מחשובי חוקרי האסלאם והמזרח התיכון בדורנו. סיון, שהלך לעולמו ביום שישי האחרון בגיל 86, השאיר אחריו מורשת מחקרית עשירה ומשמעותית. כפרופסור אמריטוס בחוג להיסטוריה כללית ובחוג לתולדות עמי האסלאם באוניברסיטה העברית, תרם סיון תרומה מכרעת להבנת התפתחות האסלאם מימי הביניים ועד ימינו, תוך התמקדות מיוחדת בתופעת הפונדמנטליזם האסלאמי.
מסלול חייו האקדמי של סיון היה מרתק ומגוון. יליד קיבוץ כפר החורש, הוא השלים את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת הסורבון היוקרתית בפריז באמצע שנות ה-60, כשנושא מחקרו היה הג'יהאד בתקופת מסעי הצלב. מחקריו וספריו, ביניהם "קנאי האסלאם", "מיתוסים פוליטיים ערביים" ו"התנגשות בתוך האסלאם", הפכו לאבני דרך בתחום וסייעו לעצב את הבנתנו את המורכבויות של העולם המוסלמי המודרני.

לצד פעילותו האקדמית הענפה, היה סיון גם דמות מעורבת בשיח הציבורי והפוליטי בישראל. השתתפותו ב"חוג 77", קבוצה של אקדמאים שביקשה להשפיע על דרכה של מפלגת העבודה לאחר המהפך הפוליטי של 1977, מדגימה את מחויבותו העמוקה לא רק למחקר אקדמי, אלא גם ליישום תובנותיו בזירה הציבורית. פעילותו זו שיקפה את אמונתו בחשיבות הקשר בין האקדמיה לחברה ובתפקידם של אינטלקטואלים בעיצוב השיח הציבורי.
פטירתו של פרופ' סיון מותירה חלל גדול בעולם המחקר האקדמי ובשיח הציבורי בישראל. תרומתו הייחודית להבנת האסלאם והמזרח התיכון, יחד עם יכולתו לגשר בין העולם האקדמי לציבור הרחב, הפכו אותו לדמות מפתח בשדה המחקר ובחיים הציבוריים כאחד. מורשתו האינטלקטואלית תמשיך ללא ספק להשפיע על דורות של חוקרים ומקבלי החלטות, ולסייע בהבנת המורכבויות של האזור בו אנו חיים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יהי זכרו ברוך איש רוח אמיתי
    אני 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על תרומתך
    סגור
  • 4.
    אין כמו עם ישראל וארץ ישראל
    א.א 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש חוקרים שחקרו את האיסלאם ואמרו אחר כך ככל שחקרנו יותר על האיסלאם כך הערכנו יותר את היהדות דת האמת הדת הטהורה
    סגור
  • 3.
    העולם הוכה בתדהמה
    משה 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בכל זאם בן 86 .. יהי זכרו ברוך
    סגור
  • 2.
    איש מאד חכם וטוב לב (ל"ת)
    ש. זליג 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    מעולם לא...
    טרוריסט ידוע 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שמעתי על הפרופסור הזה, והאמינו לי הוא בטוח שמע עלי. עוד הפלצה של האקדמיה והתקשורת הישראלית.
    סגור
  • במה אתה
    דן 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטיין?
    סגור