בארץ

אפקט בן גביר: שיא חדש במספר העולים להר הבית

מנהלת ההר מסרה כי 2,663 יהודים עלו במשך היום להר הבית לתפילות תשעה באב, עלייה של 36% ביחס לאשתקד. לטענת ארגון "בידינו" בתחילה המתפללים להר הבית עלו בקבוצות של 100 ולאחר מכן צומצמו הקבוצות ל-50. משרד החוץ הירדני גינה: "הדבר מחייב עמדה בין-לאומית ברורה ונחרצת שמגנה את ההפרות"
מערכת ice | 
הר הבית (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
מנהלת הר הבית מסרה היום (שלישי) כי 2,663 יהודים עלו במשך היום להר הבית לתפילות תשעה באב. לפי המנהלת, מדובר בשיא של כל השנים ובזינוק חד של 36% מהשנה שעברה. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פקד הבוקר את ההר עם חבר מפלגתו יצחק וסרלאוף יהודית וראש מנהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.
יו"ר עוצמה יהודית הצהיר כי עלה להר הבית על מנת "להתפלל להחזרת החטופים, שלום החיילים וניצחון במלחמה". לטענת ארגון "בידינו" בתחילה המתפללים להר הבית עלו בקבוצות של 100 ולאחר מכן, בעקבות הפרת הנחיות בתפילה בהר, צומצמו הקבוצות ל-50 איש בכל פעם. 
 
לראשונה חצה מספר העולים להר הבית בתשעת הימים את ארבעת אלפים מתפללים. 4,303 יהודים עלו בימים הללו, בזינוק של 33% לעומת אשתקד. מספר העולים הכללי של שלושת השבועות של בין המצרים, רשם אף הוא שיא של כל הזמנים, וזינוק של 31% עם עלייתם של 5,931 יהודים. על אלפי העולים להר הבית נמנו רבנים וראשי ישיבות, שרים, חכי"ם וחכ"לים רבים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ח"כ עמית הלוי, יהודה גליק, שולי מועלם ומיכאל בן ארי. 
 
ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים אמר: "מרגש לראות את שיבת ישראל להר הבית הולכת ומתעצמת בכל המדדים. עם ישראל שב הביתה לסלע קיומנו צעד אחר צעד. הר הבית היה שקט מתמיד, והכיל את הקהל הרב שעלה בצום ובחום לפקוד את המקום הקדוש".
 
 
הרב אלבוים הודה לשר בן גביר על ההתקדמות החיובית הגדולה ושיבח את עבודת המשטרה בהר הבית בראשות מ"מ ממ"ז ירושלים אמיר ארזני וממ"ר העיר העתיקה אבי כהן שנכחו בכל שעות העליה ונערכו באופן מיטבי לקליטת אלפי העולים.
 
מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה".
 

ח"כ משה גפני מסר: "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה".
 
משרד החוץ הירדני גינה את עליית השרים להר הבית: "פלישתם של שני שרים קיצוניים מהממשלה הישראלית וחברי כנסת למסגד אל-אקצא, תוך הפרה בוטה של ​​החוק הבין-לאומי - משקפת את התעקשות הממשלה וחבריה הקיצוניים להתעלם מהחוקים הבין-לאומיים. זה מחייב עמדה בין-לאומית ברורה ונחרצת שמגנה את ההפרות האלו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה