בארץ

בקואליציה מגיבים למהלך של בן גביר: "גורם נזק גדול מנשוא לעם היהודי"

ביקורו של השר לביטחון לאומי בהר הבית והצהרותיו במקום עוררו סערה. גפני הצהיר שבמפלגתו ישקלו מחדש את השותפות הפוליטית עמו. מלכיאלי הזכיר כי מדובר באיסור כרת והתגרות מיותרת באומות העולם. גם במטה משפחות החטופים דואגים כי מדובר במהלך שמסכן את העסקה האפשרית
מערכת ice | 
מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רבים הגיבו בכעס על ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית היום (שלישי). בן גביר ביקר בהר הבית במסגרת אירועי ט' באב, לידו נראו אנשים משתחווים ומתפללים בניגוד להוראות הממשלה והסטטוס קוו הקיים. במהלך ביקורו אמר השר כי "יש התקדמות גדולה במשילות - המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה". 
 
עצם הביקור של בן גביר, והדברים שאמר בנוגע להתרת תפילה, הכעיסו גורמים רבים. ביניהם שותפיו בקואליציה, שאמרו בעקבות האירוע כי הם צריכים לשקול מחדש את שיתוף הפעולה עמו. "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם", זעם גפני. 
"הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה". גם השר לשירותי דת גינה את פעולתו של בן גביר וציין גם הוא כי הרבנים הראשיים לא מתירים עלייה להר הבית. "מלבד איסורי כרת שמכשילים את הרבנים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם", מסר. 
ואכן, בעולם מיהרו להגיב לאירוע, משרד החוץ הירדני מסר כי "פלישתם של שני שרים קיצוניים מהממשלה הישראלית וחברי כנסת למסגד אל-אקצא - משקפת את התעקשות הממשלה וחבריה הקיצוניים להתעלם מהחוקים הבין לאומיים". בארץ, במטה משפחות החטופים הביעו דאגה כי הפעולה של בן גביר מכשילה עסקה להחזרת החטופים. "אין משילות, אין תקומה, אין גאווה ואין ניצחון עד שאחרון החטופים לא שב ארצה". 
גם יאיר לפיד הזהיר מההשלכות האפשריות של ביקורו של בן גביר בהר הבית. "קמפיין הבחירות של בין גביר בהר הבית מסכן את חיי אזרחי ישראל ואת חיי החילים והשוטרים שלנו", כתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), "חבורת קיצונים חסרי האחריות שנמצאת בממשלה מנסה בכוח לגרור את ישראל למלחמה אזורית כוללת. האנשים האלה לא יכולים לנהל מדינה". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה