בארץ

יאיר גולן תקף את סמוטריץ': "לא מבין כלום בכלכלה"

יו"ר הדמוקרטים התייחס להודעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל על-ידי פיץ'. לדבריו, המהלך יפגע בכולם. "המחירים שוב יעלו, יוקר המחיה יזנק" הזהיר. "לא גזירת גורל, אלא תוצאה ישירה של שר משיחי וילדותי שלא מבין כלום בכלכלה"
מערכת ice | 
יאיר גולן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן הגיב היום (שלישי) להודעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת הדירוג פיץ'. בדבריו מצטרף גולן לביקורת שנשמעה מצד גורמים פוליטיים רבים, ביניהם בני גנץ ויאיר לפיד, על התנהלות הממשלה ושר האוצר שהובילה, לטענתם, להורדה הנוכחית. 
"הורדת דירוג האשראי של ישראל פעם נוספת והעמקת הגירעון עליו התבשרנו בשבוע שעבר יפגעו בכיס של כל אחד מאיתנו", כתב גולן ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "המחירים שוב יעלו ויוקר המחיה שוב יזנק", הזהיר. לדבריו, מדובר במכה קשה לכלכלה הישראלית. 
"זו לא גזירת גורל אלא תוצאה ישירה של שר משיחי וילדותי שלא מבין כלום בכלכלה וממשלה מופקרת וחסרת אחריות שעסוקה רק בביזת הקופה הציבורית", האשים. עוד המשיך ופירט את האזורים בהם לדבריו יחוש הצרכן הישראלי את ההשלכות של ההורדה -בלקיחת משכנתא, בשיקום הצפון והדרום ובפרויקטים מדיניים כמו סלילת כבישים ובתי חולים וכן גם בסלי המזון. 
"ממשלת החורבן של נתניהו בוחרת ביודעין לנהל כלכלה סקטוריאלית וכלכלת מקורבים, לבזוז את הקופה הציבורית ולהקריס את הכלכלה, בדיוק כפי שהיא בוחרת להפקיר את הביטחון של כולנו", כתב. "אפשר אחרת, חייבים אחרת, ואנחנו נדאג שיהיה אחרת", חתם את דבריו. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה