בארץ

הורדת דירוג האשראי הייתה צפויה לפוליטיקאים? חזרנו אחורה לבדוק

לאחר הורדת דירוג האשראי לישראל ע''י חברת הדירוג פיץ', בדקנו כיצד רה''מ נתניהו, שר האוצר סמוטריץ' ושר הכלכלה ברקת התייחסו לנושא הכלכלי, דירוג האשראי, והאזהרות בנושא
דורון בלוך | 
פיץ' הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שחברת פיץ' הורידה את דירוג האשראי לישראל, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב כי "הורדת הדירוג בעקבות המלחמה והסיכונים הגיאופוליטיים שהיא מייצרת היא טבעית. כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות". בדקנו כיצד התייחסו לכך טרם הורדת הדירוג.
לפני מספר חודשים, בתוך המלחמה, לאחר שחברת דירוג האשראי הורידה את דירוג האשראי של ישראל, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון, בו התייחס גם לחברת הדירוג פיץ': "קיבלנו בשורה טובה מאוד. חברת הדירוג פיץ' השאירה את דירוג האשראי של ישראל ברמת  איי פלוס. זו דרגה גבוהה מאוד" אמר נתניהו והמשיך "זה מאשר את מה שאני אומר הרבה זמן: יש לנו כלכלה חזקה, מי שמשקיע בישראל מרוויח, מי שיוצא מישראל מפסיד - ואנשים מבינים את זה".
 
נתניהו על דירוג האשראי.  קרדיט: מתוך  X
כמו כן, בראיון שנתן שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפני כשנה וחצי לעיתון החרדי 'משפחה' ועורר גלים רבים, שם אמר "ניסו הרבה תיאוריות כלכליות, ניסו קפיטליזם, ניסו סוציאליזם, אבל דבר אחד לא ניסו: תפיסה כלכלית שנקראת 'והיה אם שמוע''. והוסיף לומר "אני מאמין בתפיסה כלכלית שנקראת 'בחוקותי תלכו'. אם ניישם את התורה, נזכה לשפע כלכלי. זה יהיה חלק מתפיסתי המקצועית".
בנוסף לכך, בחודש פבואר אשתקד, על פי פרסום של n12, נפגש שר הכלכלה ניר ברקת פגישה חשאית עם מספר בכירים במשק  הישראלי, איתם דן בהשלכות הכלכליות היכולות להגיע במידה והרפורמה המשפטית של השר יריב לוין אכן תעבור. בפגישה, קיבל השר ברקת את ההערכה "תהיה כאן הוצאת כספים מסיבית מהארץ וסכנה להורדת דירוג האשראי". כזכור, השבוע, לפני פרסום חברת פיץ' על הורדת הדירוג, הצהיר שוב השר לוין על כוונתו להמשיך ברפורמה המשפטית.
נכון לרגע זה, ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת טרם הגיבו להורדת דירוג האשראי על ידי חברת פיץ'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה