בארץ

מלחמת חרבות ברזל: ארה"ב חשפה את מועד המתקפה האיראנית

במסגרת פעולותיה של ארה"ב למנוע הידרדרות למלחמה אזורית במזרח התיכון, שר החוץ אנתוני בלינקין, קיים שיחה ועידה עם מדינות ה-G7, בה תיאם עמדות עם בנות בריתה של ארה"ב ואף חשף את המועד הצפוי של תחילת המתקפה האיראנית על ישראל. במקביל, כטב"ם התפוצץ בקיבוץ איילת השחר, קצין וחייל נפצעו באורח בינוני  | כל הפרטים

מערכת ice |  4
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום יוטיוב/ IsraeliPM)
ההכנות לקראת המתקפה איראנית בעקבות חיסולי הבכירים ובפרט חיסול איסמעיל הנייה עולה שלב. שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקין, קיים אתמול (ראשון), שיחת ועידה עם נציגים ממדינות ה-G7 בה חשף את מועד המתקפה על ישראל.
על פי דבריו של בלינקין, המתקפה של איראן וחיזבאללה נגד ישראל תצא ככול הנראה לפועל כבר היום (שני), אך זו לא השיחה שבלינקין כינס את השיחה הזו. למרות שה-G7 הוא ארגון כלכלי, הוא למעשה מורכב מבעלות בירתה הקרובות ביותר של ארה"ב בהן בריטניה, צרפת גרמניה ואחרות. בשיחה, בלינקן ניסה לתאם עמדות עם נציגי המדינות ואף שאף שלו יפעילו לחץ דיפלומטי על איראן וחיזבאללה על מנת להקטין את היקף המתקפה הצפויה על ישראל.  
על פי המקורות שחשפו את הפרטים, ארה"ב סבורה שבשונה ממתקפת הכטב"מים האיראנית שהתרחשה בחודש אפריל, הפעם אופי המתקפה של איראן וחיזבאללה פחות ברורה. 
בלינקן הוסיף על כך בשיחה עם נציגי ה-G7 ואמר שארה"ב אינה יודעת להגיד בוודאות מתי תחל המתקפה על ישראל, אך טען שעל פי התחזיות היא צפויה להתחיל ב-24 עד 48 שעות הקרובות - משמע, החל מהיום.
מקורות מאורים בפרטי השיחה מסרו שארה"ב עושה כל שביכולתה לצמצם ואף למנוע את העימות המסתמן בין שני הצדדים ושתגבור כוחות צבא ארה"ב באזור המזרח התיכון נועד למטרות הגנה בלבד ולא מסיבה אחרת.
במקביל, בלינקן התייחס לתמונת המצב בעזה ולעובדה שהאירוע התרחש כשברקע השיחות על עסקת החטופים והפסקת הלחימה ברצועה. שר החוץ האמריקאי, אמר בין היתר כי: "הרגשנו שאנחנו קרובים לפריצת דרך בעסקת עזה, אבל אז קרתה ההתנקשות בטהרן. עכשיו אנחנו צריכים את העסקה יותר מתמיד".
מנגד, לאחר השיחה, נציגי המדינות שחברות ב-G7, התייחסו לדברים ומסרו ובהצהרה משותפת לתקשורת: "אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מרמת המתיחות הגבוהה במזרח התיכון שמאיימת להצית סכסוך רחב יותר באזור. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים להימנע מהנצחת מעגל ההרס הנוכחי של פעולות תגמול אלימות, כדי להפחית את המתיחות ולעסוק בצורה בבלימת הסלמה. לאף מדינה או אומה אין מה להרוויח מהסלמה נוספת במזרח התיכון".
בצל היערכות הצמרת המדינית והביטחונית למתקפה האיראנית על ישראל והגעת מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, גנרל מייקל קורילה לישראל היום, נראה שארה"ב ממשיכה לעמוד באופן איתן לצידה של ישראל.  
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח היום עם שר הביטחון יואב גלנט, וחזר על תמיכתה האיתנה של ארצות הברית בביטחון ישראל ובזכותה להגנה עצמית מול האיומים מאיראן, לבנון, חיזבאללה, החות'ים ושאר ארגוני הטרור הנתמכים על ידי איראן. השניים אף דנו בתגבור הכוחות האמריקאים באזור על מנת לתמוך בישראל עד כמה שניתן ובמקביל להרתיע ולפחית את המתיחות הגבוה בגבול הצפוני. מדינה נוספת שהביעה את חששותיה מהמתקפה המתקרבת היא ירדן וגם היא פועלת במישורים רבים על מנת נסות למנוע אותה. 
במקביל, נראה שהלחימה ברצועה ובגבול הצפון נמשכת. לצד פעילות כוחות צה"ל ברצועה, הלחימה בגבול הצפון ממשיכה להחריף. ירי הטילים של חיזבאללה על ישראל נמשך ובתגובה כוחות צה"ל בהם מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בלבנון. דובר צה"ל עדכן שבמהלך הלילה לוחם וקצין נפגעו באורח בינוני מפגיעת כטב"ם בקיבוץ איילת השחר שבגליל העליון.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לכו תזדיינו פחדנים
    Ty 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מוגי לב השמאל רשע יותר מכל אויב
    סגור
  • 2.
    G7 קבוצה שמתכננת לנו את המלחמות. כל המלחמות מתוכננות,
    hurh 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יקרים, הכל מתוכנן, ע"י הבונים. הרי ב7.10, ראינו איך בגדו בנו מתוכנו, הכל ברור. ועכשיו הצפון, מי שורף הורס את הצפון, מבריח את האזרחים, זה רק מדינת ישראל, שמבצעת את מה שמתוכננים לה , אנחו בנינו את החמאס, אנו שומרים ומגינים על חיילי החמאס, מקבלים מאיתנו כסף מזון נשק, הכל מישראל. חיילנו הם קורבנות שלהם, חיילנו חושבים שהם מגינים על המדינה. לא. הם פשוט חיילים שמבצעים את הפקודות של הבונים החופשיים. המטרה, הפחדת האזרחים, ודילול אוכלוסין. תתעוררו יקרים, הכל מתוכנן, לחיסול המדינה, וחיסול היהודים
    סגור
  • הבונים החופשיים
    יהודיה ישראלית גאה 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק לחלוטין!!!
    סגור
  • 1.
    יאללה ביתר
    דנדו 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנו תנוווו שפנים, צהל יפצפץ את אמא שלכם
    סגור