בארץ

בכירים מעריכים: המתקפה האיראנית תתחיל מוקדם ממה שצפוי

זמן קצר אחרי חיסול הנייה בטהרן, שוגרה לישראל הבטחה שפעולת התגמול לכך תהיה קטלנית מהפעם הקודמת. כעת, מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב הגיע למזרח התיכון על מנת לגבש קואליציה בינלאומית שתבלום את המתקפה שלפי הפרטים תתרחש מוקדם ממה שאנו חושבים | כל הפרטים
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, עלי ח'אמנאי (צילום vecteezy, shutterstock, פלאש 90/ MARC ISRAEL SELLEM/POOL, ויקיפדיה/ Khamenei.ir)
לאחר חיסול של שורת בכירים בארגוני הטרור בהם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה שחוסל בטהרן, משמרות המהפכה שיגרו לישראל איום שהתגובה לכך תהיה משמעותית. 
כעת בצל, האיום מתגבשת לה קואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב לבלימת המתקפה שתצא מטהרן. על פי בכירים אמריקנים הגנרל מייקל קורילה, אשר  מפקד על כוחות צבא ארה"ב בשטחי מזרח התיכון הגיע הלילה (שבת), לישראל. כמו כן, הבכירים מסרו שעל פי ההערכה התגובה האירנית צפויה להתרחש החל מיום שני הקרוב. 
הגעתו של הגנרל האמריקאי, הוחלטה לאחר שמתקפת הכטב"מים האיראנית שאירעה בחודש אפריל האחרון, נעצרה בזכות הקואליציה הבינלאומית שגובשה על ידי צבא ארה"ב. על כן, המעורבים שואפים שהמצב יקרה גם הפעם. 
בשונה מהתרחיש של חודש אפריל, למרות שארה"ב ממשיכה לתגבר כוחות במזרח התיכון על פי בכירים בצבא האמריקאי, הפעם צפוי להיות יותר קשה לגייס קואליציה בינלאומית שתסייע לישראל. לפי שעה נראה שהקושי המרכזי יהיה לגייס שוב את ירדן לקואליציה - מי ששיחקה תפקיד מרכזי בעצירת מתקפת הכטב"מים האירנית. 
במהלך השבת, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל על ידי עיתונאים האם הוא חושב שאיראן תתקפל, תוריד את המתיחות ולא תצא בפעולת תגמול נגד ישראל. בסרטון שמתעד את האירוע ביידן, השיב כי: "אני מקווה שכך יהיה. אני לא יודע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ירדן צריכה לזכור שישראל הגנה עליה מסוריה. (ל"ת)
    חיים 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור