בארץ

דובר צה"ל במסר לאיראן: "אנחנו במוכנות גבוהה באוויר, ביבשה ובים"

בהצהרה שנשא תא"ל דניאל הגרי בצל הכוננות הגבוהה לקראת מתקפה מאיראן, הדגיש כי ההגנה האווירית של ישראל אינה הרמטית ולפיכך על האזרחים לשמור על ערנות. למרות זאת, הדגיש כי אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף: "כל אזרח נדרש לדעת מהן ההנחיות בכל מקום שבו הוא נמצא"
מערכת ice | 
דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
על רקע דריכות השיא בישראל לקראת תגובה איראנית בעקבות החיסולים בביירות וטהרן, נשא הערב (ראשון) דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הצהרה לתקשורת. "אנחנו נערכים לכל איום מתפרץ", אמר הגרי. דובר צה"ל הדגיש כי ההגנה האווירית של ישראל אינה הרמטית. "כל אזרח נדרש לדעת מהן ההנחיות בכל מקום שבו הוא נמצא ולהיות בערנות".
לדבריו, "אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. עד שלא נאמר אחרת אין שינוי, נעדכן כשנידרש לכך. לצד זאת אנחנו במוכנות גבוהה, באוויר, ביבשה ובים". דובר צה"ל התייחס גם לפעילות המבצעית של צה"ל ברפיח, ולחשיפת מנהרת הענק בציר פילדלפי. "צה"ל משמיד את תשתיות תת הקרקע בציר פילדלפי. זהו מאמץ ממושך ומורכב, בשילוב של יכולות הנדסיות וטכנולוגיות מתקדמות מאוד". 
 
כחלק מחיזוק האמצעים הטכנולוגיים להתמודדות עם מצבי חירום, השלים פיקוד העורף את השמשת "מסר אישי" בטכנולוגיית "Cell Broadcast" (שידור תאי), המאפשרת קבלת מסר אישי באירועי חירום רחבי היקף, כדוגמת ירי תלול מסלול נרחב לעבר ישראל. ההודעה מגיעה ישירות לטלפונים ניידים, ללא צורך בפעולה מצד האזרח.
גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס למוכנות צה"ל לאיום מטהרן. "אנחנו ערוכים חזק מאוד בהגנה - ביבשה ובאוויר ואנחנו מוכנים לעבור במהירות להתקפה או לתגובה. אנחנו נגבה מחיר, כפי שאנחנו עושים בימים האחרונים מהאויב. אם הוא יעז לתקוף אותנו הוא ישלם מחיר כבד", אמר גלנט. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה