בארץ

בן גביר יפרק את הממשלה? האיום בקבינט: "בסוף תישאר לבד"

השר לביטחון לאומי תקף את החלטתו של ראש הממשלה להוציא משלחת לשיחות מו"מ בקטאר במטרה להשיב את החטופים. "אנחנו כאן קישוט", אמר לו יו"ר עוצמה יהודית בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. "אחרי שנסיים אתה וגלנט יושבים עם ראשי מערכת הביטחון וסוגרים דברים"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
הקבינט המדיני-ביטחוני כמרקחה. עימות חריף התגלע אתמול (חמישי) בדיון שעניינו חידוש המו"מ ביחס לעסקת חטופים. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט עם ראש המוסד דדי ברנע להוציא משלחת לשיחות בקטאר. אלא שחלק מהשרים זעמו על כך שלא עורבו בהחלטה, ובראשם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר
"אני מבין שמיד אחרינו מתכנסת הישיבה האמיתית", צוטט בן גביר בדיווח שפורסם על ידי איתמר אייכנר ב-ynet. כוונתו של בן גביר היא לישיבת הקבינט המצומצם, שכוללת את השרים יואב גלנט ורון דרמר, לצד יו"ר ש"ס אריה דרעי. "אנחנו כאן קישוט, ואחרי שנסיים אתה וגלנט יושבים עם ראשי מערכת הביטחון וסוגרים דברים. אנחנו תפאורה".
בן גביר פנה לרה"מ בנימין נתניהו ואמר לו "אם אתה מקבל החלטות לבד - זה על אחריותך, וגם תישאר לבד". לדברי בן גביר, "לא בחרו בי חצי מיליון אנשים כדי שאשב בממשלה אבל מי שיכריע יהיו ראשי מערכת הביטחון". השרה גילה גמליאל שאלה את בן גביר אם הוא מאיים, והוא השיב: "לא מאיים, זו המציאות. אם מחליטים לבד שלא יצפו ממני אחר כך להחזיק את הממשלה". 
במהלך הדיון אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי: "שואלים למה אנחנו עושים את הסיכולים הממוקדים בצפון". השר בן גביר העיר: "מי שואל אותך את השאלות המוזרות הללו? השאלות שאני שומע הפוכות לגמרי. למה כל יום צה"ל לא מחסל עשרות או מאות מחבלים בצפון? למה לא יותר?". הרמטכ"ל: "אני שומע את כל הצדדים ומכל הכיוונים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה