בארץ

הכנסת אישרה: התגמולים לניצולי השואה בישראל יעודכנו

החוק הקובע הסדר לעניין אופן עדכון התמלוגים לנכי רדיפות הנאצים והמלחמה בהם באמצעות שינוי הגדרת "השכר הקובע", קביעת מועדי עדכון קבועים וגילום עלייה חצי שנתית של מדד השכר. דברי ההסבר מרחיבים: "כך מובאות בחשבון כל התוספות הניתנות על פני תקופה של חצי שנה, ולאו דווקא בחודשים אפריל ואוקטובר"
מערכת ice | 
ניצול שואה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עדכון סכומי תגמולים לנכי רדיפות הנאצים ולנכי המלחמה בנאצים וביטול המרת תגמולים (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.  
מוצע לקבוע הסדר חדש לעניין אופן עדכון התמלוגים לנכי רדיפות הנאצים ונכי המלחמה בנאצים, באמצעות שינוי הגדרת "השכר הקובע", קביעת מועדי עדכון קבועים וכן גילום עלייה חצי-שנתית של מדד השכר. כך, מובאות בחשבון כל התוספות הניתנות על פני תקופה של חצי שנה, במקום עדכון בחודשים אפריל ואוקטובר בלבד כפי שנהוג כיום. 
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בחודש אוגוסט 2023 נקבע הסדר חדש בחוק הנכים (תגמולים ושיקום), אשר שינה את אופן עדכון תגמולי נכי צה"ל, ובמקום חישוב התגמולים כשיעור מסך המשכורת המשתלמת לעובד המדינה בדירוג המנהלי, והצמדה למדד האמור בשני מועדים במהלך השנה, נקבע סכום מדויק לצורך הגדרת השכר הקובע והצמדה למדד חצי-שנתי. 
מטרתו העיקרית של התיקון המוצע היא לקבוע הסדר חדש לעניין אופן עדכון התגמולים לנכי רדיפות הנאצים ונכי המלחמה בנאצים, וזאת באופן זהה לתיקון בחוק הנכים. ההסדר החדש מייעל את הליך עדכון התגמולים, בין השאר באמצעות שינוי הגדרת 'השכר הקובע' וקביעת סכום מוגדר, וכן קביעה של מועדי עדכון קבועים (1 בינואר ו-1 ביולי), שבהם יבוצע עדכון באופן מידי ואוטומטי. 
נוסף על כך, ההסדר החדש מגלם עלייה חצי-שנתית של המדד, וכך מובאות בחשבון כל התוספות הניתנות על פני תקופה של חצי שנה, ולאו דווקא בחודשים אפריל ואוקטובר הנהוגים בשיטה הקיימת, וגם בכך יש כדי להיטיב עם מקבלי התגמולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה