בארץ

הכנסת דחתה את הצעות האי אמון: "כישלון חרוץ, השפלה לאומית"

ההצעות אותן הגישו סיעות האופוזיציה נדחו במליאת הכנסת. ח"כ שלי טל מירון: "העם רוצה ביטחון אבל קיבל את חזון יום הדין של חמאס". ראש האופוזיציה לפיד: "יש בבניין הזה 82 אצבעות לטובת עסקת חטופים". ח"כ אלקין: "עברו 8 חודשים ואנחנו רחוקים מהיעדים". השר אמסלם: "גיביתם את הממשלה עד שהתעייפתם"
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה נדחו הערב (שני) במליאת הכנסת. בהצעה "ממשלה כושלת שלעולם לא תוביל אותנו לניצחון" שהגישה סיעת יש עתיד תמכו 27 חברי כנסת, ללא מתנגדים, עם נמנע אחד. בהצעה "כישלון הממשלה במתן ביטחון לאזרחי ישראל" שהגישו סיעות הימין הממלכתי וישראל ביתנו תמכו 26 חברי כנסת, ללא מתנגדים, עם נמנע אחד.
בהצעה "ממשלה שמפקירה את התכנון ומבצעת מדיניות רדיפתית של הריסות בתים בנגב ובכל החברה הערבית" שהגישה סיעת רע"מ תמכו 25 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. ההצעות לא זכו לרוב הדרוש ועל כן נדחו.  ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) נימקה את הצעת סיעתה: "נתניהו, אתה אחראי לממשלה הכי גרועה בתולדות המדינה. זו ממשלה שבושה לכולנו שהיא עדיין בשלטון".

"יצאנו לאחת המלחמות הכי קשות שאי פעם ניהלה ישראל". דוד אמסלם (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
"העם רוצה ביטחון אבל קיבל את חזון יום הדין של חמאס. כולם הציעו לך תכניות להתמודדות עם החמאס שמתחמש אבל אתה סירבת. נתניהו, בקמפיינים שלך קראת לעצמך מר ביטחון. אתה מר הכישלון. מר השפלה לאומית, מר הטבח. בחרת לא לעשות אף מהלך, העברת מזוודות דולרים לחמאס. הממשלה הזו פשוט מעדיפה לא להתעסק בכלום. מגיע לעם הזה טוב יותר, והוא יזכה בטוב יותר בקרוב מאוד".    
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר במהלך הדיון: "אנו נמצאים במצב שבו ראש הממשלה לא יכול להראות לשר חבר קבינט את טיוטת העסקה הזה כי ברור לו לגמרי שהוא יחולל מהומות ויחבל וינסה לעשות הכול כדי להרוס הצעה שראש הממשלה העביר לאמריקנים. זו הצעתו של ראש הממשלה נתניהו, ואת הדף הזה לאיתמר בן גביר אסור לראות כי כמובן שהוא יחבל בזה. 
 
אני מזכיר ללשכת ראש הממשלה ומשפחות החטופים - יש בבניין הזה 82 אצבעות לטובת עסקת חטופים. כי אנו צריכים להחזיר אותם הביתה, כי צריך להחזיר הביתה את החיילות הצעירות, את הקשישים, את התינוק. יש רוב מוחלט לעסקת החטופים אז צריך לעשות אותה".  
ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה) נימק את הצעת סיעתו: "תפקידה הכי בסיסי של כל ממשלה זה קודם כל להבטיח לאזרחיה ביטחון. יעדי המלחמה היו למוטט את שלטון חמאס בעזה, להחזיר את החטופים הביתה ולאפשר לתושבי הדרום והצפון לחזור לבתיהם למציאות ביטחונית אחרת. עברו 8 חודשים, אנו רחוקים מהשגת היעד הזה. כיום חמאס שולט בעזה בכל מקום. תסתכלו מה קורה בצפון – הירי של חיזבאללה מתרחב, הצפון מופגז ואנו יושבים בחיבוק ידיים. במבחן התוצאה הממשלה הזו נכשלה כישלון חרוץ ולכן היא ראויה לאי אמון מטעם כנסת ישראל".  
 

ח"כ ואליד אלהואשלה נימק את הצעת סיעתו: "הממשלה צריכה לתת מענה לאזרחים הבדואים בנגב. לפני שבועיים הרסה המדינה יישוב שלם ליד צומת שוקת 47 מבנים. 47 משפחות נשארו ללא קורת גג. הממשלה צריכה לתת פתרונות לא מטפלת בנושא הזה. זו סוגיה לאומית. יש פה אזרחי מדינה שרוצים פתרון. אחרי ה-7 באוקטובר ההריסות בנגב רק עלו. צריך לתת אלטרנטיבה לתושבים. אי אפשר כל פעם רק להרוס".  
בשם הממשלה השיב השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם: "ב-7 באוקטובר מדינת ישראל הופתעה ולארץ נכנסו אנשים עם רוע עצום וטבחו באכזריות בילדים, נשים, תינוקות ומבוגרים. בלי חמלה וללא הבחנה, בשל היותם יהודים. הקבינט התכנס והגדרנו לצה"ל את היעד של מיטוט החמאס, החזרת החטופים והחזרת השקט לצפון המדינה. יצאנו לאחת המלחמות הכי קשות שאי פעם ניהלה ישראל. תמיד עם ישראל התלכד סביב אויביו והתלכד פנימה. גיביתם את הממשלה עד שהתעייפתם. אתם עולים לכאן ומגישים הצעות אי אמון. מבחינתי יש את מדינת ישראל ואחרי זה כל השאר. האינטרס של מדינת ישראל עליון, הוא גובר על הכול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה