בארץ

3 אריות יגוועו ברעב? גן החיות העזתי מסרב לקבל סיוע ישראלי

המשפחה הפלסטינית שמנהלת את גן החיות ועזבה את רפיח בעקבות דרישת צה"ל, נאלצה להותיר את שלושת האריות מאחור. אלה מבוהלים וסובלים ממחסור חמור במזון. לאחר שביקשו עזרה מגורמים בינלאומיים ונענו בחיוב, סירבו. הסיבה: סיוע של צה"ל בהעברתם 

מערכת ice |  2
אריות (צילום פייסבוק)
על רקע מלחמת חרבות ברזל והתרחבות הפעולה הצבאית לרפיח במהלכה הותר לפרסום היום (רביעי) שמם של שלושה חיילים אשר נפלו ברצועה, שלושה אריות ובעלי חיים נוספים נותרו בגן החיות ברפיח, לאחר שהמשפחה אשר מנהלת אותו התפנתה לחאן יונס בעקבות דרישתו של צה"ל.
לפי ynet, המשפחה אשר פתחה את המקום בתחילת שנות ה-2000 סיפרה כי כבר טרם הפינוי לא הצליחו לספק לבעלי החיים את המזון שאליו הם רגילים, ועם תחילת המבצע בדרום הרצועה נאלצו להתפנות לאזור המוגן שהוגדר. הם הצליחו לקחת איתם חלק מהחיות אך לא את כולם. שלושת האריות שנותרו בפארק סובלים ממחסור חמור באוכל וכן מבוהלים מקולות הנפץ.
לטענת המשפחה הם ניסו לפנות למוסדות בינלאומיים שונים וביניהם: הצלב האדום והאו"ם על מנת לתאם את פינוי האריות, אך כאשר קיבלו מענה לפנייתם סירבו לאחר שהבינו כי ישראל תהיה קשורה לסיוע. גורמים סביבתיים הציעו להעביר את האריות למדינה אחרת בעזרת סיוע של לצה"ל. כוחות צה"ל הסכימו ברצון רב אך המשפחה לא רצתה לקבל את הסיוע כל עוד ישראל מעורבת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי המטומטם!!!!
    אנצי! 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם רעש על שטות קטנה בעזה,אבל מי המטומטם שנותן לעזתים לפתוח גן חיות?! אלה בכלל אנשים הומנים,שטובת מישהו אחר אכפת להם חוץ מעצמם אני בספק.אז תמיד חייבת להיות רשות אכיפה שתברר עניין כזה ואיפה היא הייתה עד עכשיו?!
    סגור
  • 1.
    להוציא משם את האריות זה סכנה להשאיר אותם
    גבריאל 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא ברור הם מרעיבים אותם בכוונה כדי לשחרר אותם שיטרפו , צריך לקחת משם את האריות בלי אישור בכלל
    סגור