בארץ

מהפכה בתשלום הקנסות? הפחתה של 30% בתוספת הפיגורים

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להפחתת תוספת הפיגורים על אי תשלום הקנסות. הצעת החוק כוללת הפחתה נוספת בתוספת הפיגור ביחס לזו שאושרה לקריאה ראשונה, מ-35% ל-30% תוספת פיגור בחלוף המועד הראשון לתשלום

מערכת ice | 
שטרות (צילום shutterstock)
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להפחתת תוספת הפיגורים על אי-תשלום קנסות. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן והיוזם ח"כ יונתן משריקי הרחיבו את הצעת החוק כך שתחול על כל הקנסות הפליליים, ולא רק על קנסות בגין עבירות מנהליות כפי שהוצע בנוסח תחילה. היו"ר רוטמן, התייחס להצעת החוק וציין: "הגענו להסדר גדול וטוב".
מלבד זאת, הושגה הסכמה בין רוטמן ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן ומשרד האוצר, נקבעה הפחתה נוספת בתוספת הפיגור ביחס לזו שאושרה לקריאה ראשונה, מ-35% ל-30% תוספת פיגור בחלוף המועד הראשון לתשלום, וכי ההסדר שייקבע בהצעת חוק הפרות תעבורה מנהליות הנדון בימים אלה בוועדת הכלכלה יהיה זהה.
אותו הסדר המכיל הפחתה של 30%,  יחול גם על עבירות קנס הקבועות בפקודת התעבורה, שלפני הקריאה הראשונה משרד האוצר ביקש שיוחרגו מהצעת החוק ושתוספת הפיגור הראשונה בעדן תיוותר בשיעור 50% עד לקידום הצעת החוק בוועדת הכלכלה.
בהתאם למודל הרפורמה החדשנית של פסיקת ריבית והצמדה, בנוסף לתוספת הפיגור ששיעורה הופחת ב-40%, במקום שבתקופת הפיגור ועד לתשלום יתווספו לקנס 10% נוספים בכל שנה, בפעימות של חצי שנה – יחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, כך שיתווספו לחוב ריבית שקלית ואחת לשלושה חודשים גם דמי פיגורים, שאין עליהם מנגנון של "ריבית דריבית". במצב המשק היום מדובר על כ-12% בשנה, וסכום זה צפוי לרדת ככל שתופחת ריבית בנק ישראל
על פי הדין היום, על קנס בגובה 1000 שקל ששולם באיחור של שנה, תתווסף תוספת פיגור של 600 שקל בעוד שעל פי ההצעה שאושרה, בתום שנה יתווספו, במצב המשק הנוכחי, כ-420 שקל בלבד ואם ריבית בנק ישראל תופחת – גם סכום זה יופחת בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה