בארץ

מהומה בוועדת חוקה, מאיר כהן לרוטמן: "אתה בא לחנך אותנו?"

ועדת החוקה מגבירה קצב ותצביע היום על החלק השני ברפורמה המשפטית המשפטית כשברקע: "יום השיבוש הלאומי" מבית היוצר של מתנגדי הרפורמה ומפגיני השמאל
דוד זולדן | 
מאיר כהן, שמחה רוטמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בפתח הדיון של ועדת החוקה שוב התעמתו חברי כנסת מהאופוזיציה עם שמחה רוטמן, אחרי שאישר רק לנציג אחד מכל סיעה לדבר. בשלב מסוים התנפל עליו השר לשעבר מאיר כהן ותקף בחמת זעם: "אתה בא לחנך אותנו?". כשרוטמן הוציא אותו, נדהמו הח"כים ואמרו שמעולם לא ראו את כהן מוצא מדיון. בהמשך הוצאו מהדיון גם חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, יואב סגלוביץ, אורנה ברביבאי, דבי ביטון וולדימיר בליאק.
ועדת החוקה, חוק ומשפט צפויה לאשר היום לקריאה ראשונה את החלק השני של הרפורמה המשפטית ותקדם סעיפים שיקשו על בג"ץ לפסול חוקים רגילים וכן את חקיקת פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת.
לאחר שהסעיפים יאושרו בוועדת החוקה הם יובאו לאישור הכנסת בקריאה ראשונה לאחר פורים. נכון לעכשיו, ברחבי הארץ מפגינים אלפים נגד המהפכה המשפטית כחלק מ"יום שיבוש לאומי" - ובין השאר חסמו הבוקר צמתים וכבישים מרכזיים, בהם כביש החוף ומשבשים את תנועת הרכבות וחוסמים דלתות של קרונות.
הוועדה תדון היום בנוסח הצעת החוק שבתחילה היה שבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ יוכל לפסול חוק (רגיל, לא חוקי יסוד) רק פה אחד, אך במהלך הדיונים שונה הרוב להצעתו המקורית של שר המשפטים לוין, באופן שהרוב הנדרש לפסילת חוק יעמוד על 80% מההרכב המלא של שופטי העליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה