בארץ

בשורה אדירה למשפחות בישראל: האם בקרוב חשבון המים יפחת?

שר האנרגיה אלי כהן מקדם מהלך של סגירת תאגידי המים, ובכך יחזיר אותם לאחריות העיריות והרשויות המקומיות בישראל. הדבר קורה לאחר תלונות רבות מצד העיריות, על כך שהן מוגבלות בשימוש בכספים מחשבונות המים של התושבים לתחומים ספציפיים
מערכת ice | 
מיסים (צילום freepik)
שר האנרגיה אלי כהן מקדם בימים אלו את סגירת תאגידי המים, במטרה להחזיר אותם לאחריות העיריות בישראל, ע"פ דיווח של כלכליסט. המהלך קורה לאחר שראשי עיר רבים דרשו במהלך השנים האחרונות לסגור את התאגידים, משום שטענו כי הם הגבילו את היכולת להשתמש בכספים מחשבונות המים לתחומים ספציפיים. בכך הם למעשה יצליחו לחזק את הכוח הפוליטי של הרשויות המקומיות.
תאגידי המים הוקמו בתחילת שנות האלפיים, ואילו עד אז העיריות היו האחראיות על התחום. לראש העיר הייתה יכולת לנהל את הכספים שהגיעו ממשק המים כרצונם, אך הדבר הוביל לחוסר בהשקעות בתחום משק המים. דו"ח של מרכז המחקר של הכנסת הראה כי בשנים 1995 – 2001, העלייה הממוצעת בהשקעות בתשתיות מים עמדה על כ-1.8% בלבד. לאחר כניסתם של תאגידי המים, השיעור עלה עד לרמה של 10% בשנה בשנת 2021.
כיום פועלים בישראל כ-56 תאגידי מים, אשר מאגדים את רוב הרשויות המקומיות בישראל. עם זאת, 23 רשויות מקומיות טרם התאגדו על אף שהם מחויבים לכך. בשנים האחרונות מתנהלים מגעים לצמצום של תאגידי המים, כך שמספרם צפוי לרדת ל-30. כמו כן, חשוב לציין כי ההתנגדות של שר האנרגיה לתאגידי המים אינה חדשה. בשנת 2016 כתב בחשבון הפייסבוק שלו: " הגיעו מים עד נפש. עליית מחירי המים בשנים האחרונות, במיוחד לאחר הקמת התאגידים, הפכה לנטל כלכלי שמשפחות רבות, בעיקר ממעמד סוציו־אקונומי נמוך מתקשות לעמוד בו. החוק הקיים כיום אינו מתיר מתן הנחה גם במקרים חריגים המצדיקים זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה