בארץ

בית המשפט העליון נפרד בכאב: "מוקירים את התרומה"

לאחר מותו של הלורד רוטשילד, במערכת בתי המשפט ספדו: "מ"מ נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, ושופטי בית המשפט בעבר ובהווה מוקירים את תרומתה של משפחת רוטשילד לבניית בית המשפט העליון של מדינת ישראל"
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום הדס פרוש/ פלאש 90)
לאחר היוודע דבר מותו של הלורד (ג'ייקוב) רוטשילד, אשר כיהן כ-30 שנה כיושב ראש קרן "יד הנדיב" וכנשיאה משנת 2018 ועד לכתו, נפטר אתמול בגיל 87, בית המשפט העליון נפרד ממנו במילים חמות.
בהצהרה נכתב: "בראשית שנות השמונים – לקראת ציון מאה שנים לתמיכתו של "הנדיב הידוע", הברון אדמונד דה רוטשילד, ביישוב היהודי בארץ – פנו אנשי קרן "יד הנדיב" לממשלת ישראל והציעו תרומה למימון בנייתו של משכן חדש לבית-המשפט העליון, בסמוך לבניין הכנסת ולמשרדי הממשלה".

עוד נכתב: "בעקבות הפנייה ולאחר התייעצויות ודיונים שנערכו בממשלה, ניתן אישור רשמי ליוזמה לממן את בניית משכנו החדש של בית-המשפט העליון .בשנת 1986 ארגנה קרן "יד הנדיב" תחרות אדריכלים לתכנון הבניין החדש של בית-המשפט העליון בה השתתפו 180 משרדי אדריכלים מהארץ ומהעולם. הזוכים בתחרות היו האדריכלים רם כרמי ז"ל ואחותו עדה כרמי-מלמד מתל-אביב-יפו".  
עוד צוין: "בניית ההיכל החדש החלה בשנת 1989 והסתיימה בשנת 1992, והוא נחנך באופן רשמי וחגיגי ביום שלישי ה-10 בנובמבר 1992, בעת שהלורד (ג'ייקוב) רוטשילד כיהן כיושב ראש "יד הנדיב". תרומתה הנדיבה של משפחת רוטשילד וקרן "יד הנדיב" אפשרה את הקמת המבנה המרשים שבו שוכן בית המשפט העליון. המבנה, ששוכן בכניסה לעיר ירושלים, זכה לשבחים על הידורו, יופיו וייחודו, ומאז הקמתו כיהנו בו עשרות שופטי בית המשפט העליון. המבנה מושך אליו מבקרים רבים מדי יום, גם על מנת להתרשם ממנו מקרוב".
לסיום נכתב: "מ"מ נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, ושופטי בית המשפט בעבר ובהווה מוקירים את תרומתה של משפחת רוטשילד לבניית בית המשפט העליון של מדינת ישראל. הלורד (ג’ייקוב) רוטשילד נולד בשנת 1936 וירש מבת דודתו דורות'י דה רוטשילד את תפקיד יושב הראש של קרן "יד הנדיב". הלורד (ג’ייקוב) רוטשילד שימש יושב ראש קרן "יד הנדיב" בשנים 1989–2018; ובהמשך כנשיא הקרן. משנת 2018 ממלאת ביתו, האנה רוטשילד, את תפקיד יו"ר הקרן, דור חמישי לפילנתרופיה של משפחת רוטשילד בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה