נבחרת אייס

האם בית המשפט העליון באמת נמצא בניגוד עניינים?

הטענה כי יש לפסול את הנשיאה חיות מלדון בנושא הסבירות, משום שכבר התבטאה לגביו, מופרכת לחלוטין. ראשית משום שחיות לא הביעה דעתה על תיקון חוק היסוד בנוסח שהתקבל בסופו של דבר, אך חשוב מכך כבר נפסק לא פעם בעבר כי הבעת דעה משפטית כללית בנושא, אינה מהווה עילה לפסילת שופט
עו"ד יהודה שפר
עו"ד יהודה שפר |  67
אסתר חיות, בנימין נתניהו, יהודה שפר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
לקראת הדיון בבית המשפט העליון בעתירות החוקתיות בחודש הקרוב, החל כצפוי קמפיין דה לגיטימיזציה שמרכזו בטענה כי שופטי בית המשפט, והנשיאה חיות בראשם, נמצאים בניגוד עניינים ואינם יכולים להיות מי שיכריעו בעתירות אלה.
מצב של ניגוד עניינים הוא מצב שבו אדם ממלא תפקיד, כאשר יש לו אינטרס נוסף, סותר, אשר עלול להשפיע על החלטותיו ולהוות שיקול זר. לפי פסיקת בג״ץ הכוונה למצב בו יש לעובד ציבור שני עניינים במקביל: האחד הוא העניין הטבעי, הרצוי והראוי למלא היטב את תפקידו. מאידך העניין הנוסף הוא אישי, והוא עלול להשפיע על החלטותיו. בית המשפט העליון קבע כי כאשר עובד הציבור נתון במצב של ניגוד עניינים, קיים חשש כי הוא ייקח בחשבון, שעה שיפעיל את סמכותו, אף את האינטרס הנוגד, וכי חשש זה בא הדין למנוע. 
כזהו למשל מצבו של בנימין נתניהו עצמו שכל עיסוק שלו ברפורמה המשפטית נגוע בניגוד עניינים משום הוא יכול במישרין או בעקיפין להשפיע על שופטיו בבית המשפט המחוזי, או על ענין אישי שיש לו בסיום משפטו הפלילי. לכן גם התחייב נתניהו באמצעות ב״כ, בעת הדיון בבית במשפט העליון בהרכב של 11 שופטים שדן בכשירותו להתמנות לראש ממשלה, כי יערוך הסדר ניגוד עניינים בנושא זה.
הטענות כנגד בית המשפט בעניין זה נחלקות לשניים. הטענה כי בית המשפט נוגע בדבר שכן השאלות שבמחלוקת נוגעות לעצם סמכותו שלו, והטענה השנייה היא טענה כי על הנשיאה חיות לפסול עצמה מלשבת בדין משום שכבר הביעה את דעתה על ביטול עילת הסבירות. שתי הטענות אינן מבוססות.
בית המשפט נדרש לא פעם להכריע בסוגיות משפטיות הנוגעות להיקף התערבותו של בית המשפט. בין אם מדובר בשאלה פרשנית בשאלה כיצד יש לפרש הוראת חוק ספציפי, ובין אם למשל בעניין טענה מקדמית בנוגע לשפיטות או זכות עמידה. בכל המצבים הללו בית המשפט הוא עדיין הפורום המתאים יותר מכל רשות אחרת לדיון בשאלה בהיותו נהנה מיתרון מוסדי על פני רשויות אחרות משום שהוא גוף מקצועי ובלתי תלוי. ניגוד העניינים, ככל שהוא קיים, הוא מובנה ומכונה בספרות המשפטית כורח המציאות (Bias by Necessity). 
בכל הנוגע לטענה כי יש לפסול את הנשיאה חיות מלדון בנושא הסבירות, משום שכבר התבטאה לגביו, הרי שגם כאן הטענה מופרכת. ראשית משום שחיות לא הביעה דעתה על תיקון חוק היסוד בנוסח שהתקבל בסופו של דבר, אך חשוב מכך כבר נפסק לא פעם בעבר כי הבעת דעה משפטית כללית בנושא, אינה מהווה עילה לפסילת שופט. כך למשל סרב הנשיא שמגר לפסול עצמו מלדון בעתירת המגורשים ללבנון משום שכתב מאמר קודם בנושא תקנה 112 לתקנות ההגנה שמכוחה בוצע הגרוש. ואכן, האם ראוי לפסול שופט מלדון למשל בעתירה נגד הריסת ביתו של מחבל משום שבעבר פסק בעד או נגד בסוגיה זו? הרי אין לדבר סוף. גם אם יש לשופט דעה מגובשת בנושא משפטי אין זו עילה לפסול אותו מלשבת בדין בעניין קונקרטי. 
בית המשפט העליון בישראל הוא מופת בעולם כולו למקצוענות ועצמאות שיפוטית, הוא מקור לגאווה ולשמה הטוב של מדינת ישראל ומהווה חלק מהותי מחומת המגן השיפוטית המגנה על כולנו מפני התערבות במשפט הבינלאומי. ראוי שגם כל הספקנים יתנו אמונם בבית המשפט העליון ובשופטיו. אלו צפויים להפתיע ולא ישושו אלי קרב עם הכנסת כרשות המכוננת והמחוקקת. על בסיס ניסיון העבר, וגם על יסוד רמזים על הבאות (כגון הצו על תנאי המצמצם מאוד שהוציא בג״ץ בנושא הנבצרות) צפויה לנו פסיקה שקולה ומאוזנת גם בתקופה סוערת זו.
תגובות לכתבה(67):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    מי ישפוט את השופטים העם?
    קותי 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מזמן כבר בית המשפט אינו לגיטימי אמון העם בהם מתחת לאפס אנחנו מפטרים אותכם לאלתר מהבושה הייתי הולך סליחה יורק והולך
    סגור
  • 59.
    עיתונאים קטנים
    תימני ימני 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתם מהנדסים את המוחות של האנשים!!!
    סגור
  • 58.
    יהודה שופר לא שפר (ל"ת)
    תומר 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 57.
    זה לא הדורס מחיפה?
    מה קרה לנפגעי? 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם הוא עדיין איתנו?
    סגור
  • 56.
    שפר הדעות שלך ידועות מוצקות!!!!! (ל"ת)
    משה פינקופץ 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 55.
    קשקוש בלבוש
    דב 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עצם הבעת ביקורת מלמדת על מעורבות הנשיאה. אך הניגוד לא נובע רק מתבטאות הנשיאה. ביהמ"ש העליון לא יכול לדון בחוק הדן בסמכויותיו. מר בכר אתה מחרטט
    סגור
  • 54.
    שפר בניגוד עניינים... כן כן אתה! כותב המאמר
    שם 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שומר על התחת של הבוסית שלך... כמה צביעות, כמה טיוח.
    סגור
  • 53.
    הרצחת וגם ירשת...!!!.
    חיומי 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    האם זה לא אותו השפר הרוצח מחיפה שדרס למוות הולך רגל במעבר חצייה,ועקב היותו איש הפרקליטות המושחתת,נסגר תיקו בטיוח מקצועי,ללא חקירת עומק,ובדיקת עובדות בשטח. ולזה היצור,יש זכות לבקר את דעת הציבור,שאיבד את אמונו במערכת המשפט כולה,בגלל אנשיי בלע שכמותו. איך לא מתבייש להתיג פניו ברבים,עם קופת השרצים שמאחוריו. יש לפתוח את התיק מחדש להעמידו לדין בגין רצח,ושיישפט למאסר ממושך,עקב מעילה בתפקידו ובאמון הציבור. טיוח נועד לעובדיי בניין,ולא לאנשיי הפרקליטות.??
    סגור
  • 52.
    חירטוט הזוי.
    חיומי 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמה שקרים ואבסורדים,ניתן לרכז בכתבה מהונדסת תודעה. כי מאין שום סמכות חוקית,לא רשאית חונטאת בג"צ,לפסול חוקיי יסוד,ולהחליט עם 11 נסחפיי דעת,שהם מבטלים.. את תוצאות הבחירות,ורק הם יחליטו,מי חעמוד בראש ממשלת ישראל. כצה מגוחך,כמה פטתי וכמה חסר בסיס,יכולה להוות.טענה כזו כמשקל משפטי. ללא סמכות מגבלה או בקרה,אין לכנופיית שילטון החוק שום סמכות חוקית,להחליטמעראות.עיניהם הפוזלת. זוהי ההפיכה המשפטית,כנגד רצון הבוחר ורק בדיקטטורה,או במשטר צבאי,דינה להתקבל. ולא זה המצב לאמיתו.??
    סגור
  • 51.
    ניגוד עניינים
    שמואל שמואל 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נחכה בסבלנות באמצע אוקטובר היא הולכת לפנסיה. ושם היא תוכל לרמות את כל מי שהיא רוצה אהרון ברק דורית ביניש והיא שלושה רמאים
    סגור
  • 50.
    זה כבר ברור מה יפסקו לחץ של האליטה מספיק הם חלק מימנה
    רר 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה לעשות שבגץ זה חלק מהאליטה השמאלית דואגת רק לטיקונים
    סגור
  • 49.
    פייק פייק פייק
    אמנון דדון 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הכתבות המטעות והשקריות הן הבעיה של חיים בכבוד משותף חיות התבטאה בנושא הרפורמה לא דעה משפטית וסעיפים אלא דברים נחרצים ברור לציבור מה נאמר ההתכחשות והשקר של הכתב חוצפה ועזות מצח
    סגור
  • 48.
    האם בג''ץ באמת בניגוד עניינים ?
    ח.ד 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 7
    מאז שנתניהו נתבע למשפט בגין מעשים בהם הוא מואשם בהם הוא מואדם, משאלת לבו של היא לסלק מדרכות את השופטים 'הוא חושש מפניהם - ולמנות שופטים ''ידידותיים'', מתוך תקווה שימלטו אותו מגזר הדין שהוא ירא ממנו. אבל הוא הרי הצהיר ש''אין כלום ולא יהיה כלום'', אז מדוע הוא פועל לשם סילוקם של שופטים שהוא יודע שישפטו בדרך של צדק ויושרה, כי הוא מ פ ח ד ? ! התנהלותו של נתניהו כוחנית ואנטי דמוקרטית! אינו ראוי להנהיג את מדינת ישראל ואזרחיה, כי הוא יתנהג כמו חיה פצועה, המסוכנת לסביבתה !!!
    סגור
  • 47.
    שפר השופר של הפרקליטות
    ר.מימ 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מבחינתי, שפר הוא שופר הפרקליטות, שמענו עליו ועל מעלליו, לא הוא חטיף לנו על השתלטות בג"ץ על הרשויות הנבחרות האחרות. נחזיר אותם למצב מ 1982, אז בג"ץ היה בג"ץ, לפני המופקרת אהרון ברק, שכנראה יש לו נשמה של דיקטטור, הוא
    סגור
  • 46.
    צדק
    קצין קרבי 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 6
    הממשלה שנבחרה דמוקרטית רוצה לפגוע בדמוקרטיה,זה לא דמוקרטי בעליל.
    סגור
  • הם לא משנים את שיטת הבחירות, אס אתה פשוט משקר (ל"ת)
    שקרים 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    מכור
    יוסב 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כותב מכור
    סגור
  • 44.
    השמאל לא מבין שלכולם כבר ברור שצריך לשבור את הדיקטטורה
    אאט 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכמו שכול דיקטטורה נופלת גם שלטון היועמ'שית בג'ץ ונושאי התפקיד יפול. המפכ'ל והרמטכ'ל יסיימו בכלא כך גם היועמ'שית. הצבא כבר התפרק כי תראו בעתיד שהימין לא ישרת את הדיקטטורה שלכם ורוב הצבא ימני לא קומץ טייסים ואלופים שכולם יוחלפו בטיהור המערכות הנדרש
    סגור
  • 43.
    הבאתם את שופר הפרקליטות ובגצ כדי להנדס אותנו ?? (ל"ת)
    אחד מהעם1 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 42.
    פסלה שופט בשל התבטאות צריכהלפסול עצמה
    איתי המלך 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    15 0
    השופט יהורם שקד הגדיר בעל דין בסכסוך גירושים בין השאר כמי ש"עובד על העולם". בבקשה לפסילה קבעה הנשיאה: "חרג מן הזהירות והמתינות"
    סגור
  • 41.
    לשופט אסור להביע דיעה בשום תיק בוא הוא דן .
    איתי המלך 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הנשיאה הביעה דיעה בעת כנס ונאמה בפני רבים והביאה דיעה בנושא החקקיה והיא פסולה מלדון בו . גם הנשיאה פסלה דופטת שהביעה דיעה בנושא התיק שדנה בו לפני מספר חודשים , והיא עצמה כתבה שהדבר אינו תקין. הנישאה חייבת לפסול עצמה אחר אין הדין חוקי ואין דין ודיין בישראל.
    סגור
  • 40.
    בלבול מוח
    חיש גז 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אותה פסיקה גם הייתה בניגוד עניינים, תבדקו!!!
    סגור
  • 39.
    לך אין זכות לדבר על ניגוד עניינים.!
    רחל 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    17 0
    הרגת אדם יצאת נקי כאילו לא היה ולא נבראה ,זה לא היה ניגוד עניינים שהבוס לך שי ניצן התערב בעניין אתם פושעים ששולטים במדינה ועושים מה שטוב לכם.!
    סגור
  • 38.
    ברוררר
    יגאל 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמה צביעות של התקשורת אין אפילו תהיות אם מדובר בגישה שנןגדת את הממשלה ,לא משנה מה לא משנה מי תמיד יצדדו נגד הממשלה . לא יעזור לכם כלום בגץ יפסול הוא יפתח כאן מלחמת עולם הימין יסיר את הכפפות ונתחיל לטרלל את המערכת . עדיין לא הבנתם שגם בצד הימני של המפה יש אנשים שיכולים לאתגר את המערכת
    סגור
  • 37.
    בית המשפט למעשה ביטל את העם
    יוסקה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    העם הוא הריבון והוא בחר את אשר בחר מה שעושה בית המשפט הלכה למעשה זה ביטול הרשות המחוקקת ביטול הבחירות וניווט המדינה לפי ראות עינהם של שופטים ספורים מה זו אם לא דקטטורה
    סגור
  • 36.
    ברור שזה ניגוד עניינים (ל"ת)
    מומחה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • אאא
    איתי המלך 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השופט יהורם שקד הגדיר בעל דין בסכסוך גירושים בין השאר כמי ש"עובד על העולם". בבקשה לפסילה קבעה הנשיאה: "חרג מן הזהירות והמתינות"
    סגור
  • 35.
    חיות
    יצחק 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לכי הביתה יש כבר עובש של שחיתות בכסא שלך וקחי את ברק השופט איתך למשען
    סגור
  • 34.
    נגוד עניינים זועק- שפר נלוז (ל"ת)
    אנוש 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 33.
    על ראש הגנב בוער הכובע
    רוני 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    הנימוק של בכיר הפרקליטות לשעבר הוא שבית המשפט קבע שהוא לא בניגוד עניינים. ממש לא משכנע .
    סגור
  • 32.
    הכתב יהודה שפר ידוע בדעותיו ואין הפתעה
    חבקוק 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שפר הוא "חסיד אדוק" של השופטים ותמיד הגן על מערכת המשפט, אם שופט קובע דעה לפני משפט הוא נגוע ולא יכול להיות שופט לאותו דין, וכל גילגולי הלשון של שפר לא יועילו, המשפט מכור ולא יהיה בו צדק, והאמון במערכת המשפט שהוא בשפל ירד עוד לתחתית,
    סגור
  • 31.
    יהודה שפר תועמלן עלוב ונחות ! (ל"ת)
    אסף 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 30.
    מפתיע
    מופתע 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תראו פרצוף מופתע. גם אם בית המשפט יקבע שבישראל השמש שוקעת במזרח האדון שפר ימצא הצדקה תפרסם את המאמר בעיתון הארץ כי הקוראים בעיתון הזה מאמנים לכל נפיחה בדעות כאלה
    סגור
  • 29.
    וזו הסיבה למה ההמון לפעמים קצת חכם יותר מכל הפלפולים
    רפאל 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החוכמה הפשוטה הנמצאת בידי ההמון הרבה יותר נבונה מה"גאונות" המשפטית של כל המפולפלים למיניהם. זאת, במיוחד בשים לב לכך שהדמוקרטיה אמורה לשרת את כלל העם "הפשוט" עם "החוכמה הפשוטה" ולא את כל ה"מפולפלים" שיודעים לכתוב מאמרים בני 60 עמודים על נושא שאפשר לתמצת בחצי עמוד.
    סגור
  • 28.
    מילים מכובסות
    אסף 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מילים מבוססות "חיות לא הביע דעה בנוסח הקיים. באופן שהיא הצהירה ברור לכל מה תהיה דעתה !! אז תפסיקו לכבס, זה האמא שלניגוד העניינים ואם דעתכם שונה ניתן ביום את נושא ניגוד העניינים גם מול בית משפט בינלאומי נטרלי עם שופטים נטרלים שלא הביעו דעה כל המצב בישראל !!
    סגור
  • 27.
    העליון הם הפושעים הגדולים והמושחתים (ל"ת)
    ממסד מושחת 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 26.
    ליהודה שפר יש ניגוד ענינים ואסור לו לכתוב
    יהודהג 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בעיניני הפרקליטות שחיפתה עליו כאשר הוא דרס אדם בחיפה ולכן מאז הוא מחפה על הפרקליטות
    סגור
  • 25.
    ניגוד עיניינים
    יואב 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אסתר חיות בניגוד עניינים מובהק ולכן כעורך דין וותיק היה מציע שתיתפטר ומיד מכיון שהיא בניגוד עניינים מובהק
    סגור
  • 24.
    מבולבלים בחליפה מנסים לבלבל את הציבור.
    מרדכי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא ייאמן הדבר
    סגור
  • 23.
    לא הכי מחודד בקלמר
    אביר האופל 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל בית המשפט נמצא בניגוד אינטרסים.
    סגור
  • 22.
    ניגוד עיניינים
    יואב 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני כעורך דין וותיק חושב שנשיאת העליון עוברת על החוק בנוסף צריך לעצור אותה מכיון שהיא לא מכבדת את החוק היא מבינה שהחוק חל על כולם לכן היא 7היועצת מישפטית צריכים לעמוד לדין והיא עוברת על החוק הכנסת לא צריכה לקבל את החלטת בית מישפט עליון זה בית מישפט פוליטי מיסודו צריך לסגור אותו וליבנות אותו מחדש אחרת זה הרס הדמוקרטיה וזה דבר הרסני מאוד שפוגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית הכנסת היא המחוקק ורק היא תחוקק את החוקים ובית מישפט צריך לכבד טל של פוט לפי החוקים
    סגור
  • אז מה אתה אומר
    גיל 08/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהקורליציה והאופוזיציה צריכים לבחור את השופטים? האם אז זה לא יהיה נגוע בפוליטיקה?
    סגור
  • 21.
    מושחת וצבוע
    שם נס 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אין לו כל בושה לאיש המושחת הזה שעברו מעיד עליו יותר מכל, בפרט שערוריית סגירת תיק חמור בעזרת חברו שי ניצן הטיפש והנפוח מחשיבות עצמית
    סגור
  • 20.
    מדינת ישראל היא מדינת חוק
    David 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מדינת ישראל הינה מדינת חוק כולנו כולל בית המשפט כפופים לחוק. בית המשפט מקבל את כוחו וסמכותו מחוק יסוד השפיטה. החוק לא נותן לבית המשפט שום סמכות לפסול חוקים של הכנסת. בית משפט שעושה זאת אינו פועל בהתאם לחוק. לקיחת סמכויות, כפסיחת חוקים, ע"י שופטים בבית המשפט העליון הינה התנתקות מהחוק
    סגור
  • 19.
    חחחחחחח
    חחחחח 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    חחחחחח אדם שחייב למערכת המשפט כותב כתבה אובייקטיבית חחחחח צריך לטהררררר כל כל מערכת המשפט המזוהמת
    סגור
  • 18.
    התחלתי לקרוא ולא הבנתי מהיכן זה בא
    אילן 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    עד שראיתי מי "הכותב"ולא הייתי זקוק לשום הסבר נוסף שמה שהוא כותב זה "מטעם" ולא שייך לאמת ולהיגיון הפשוט!!!!!
    סגור
  • 17.
    בגץ שמולאן מרץ בבית משפט
    לילי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בגץ שמולאן על מלא .עובד בשביל מרץ .סובל מביביסטפיה
    סגור
  • 16.
    לכל המגיב(ים )כאן
    אש 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    4 11
    כל המגיבים כאן זה תזמורת מתוזמרת של ביביסטים. או שזה אותו אחד בהרבה שמות. הגישה היא להשמיד את בית המשפט. כי ביבי מסיבות שלו רוצה את זה עכשיו. ביבי במשך שנים לפני שקיבל כתב אישום, התנגד בכל כוחו לפוליטיקאים שרצו לפגוע בבית המשפט. ובצדק התנגד. בית המשפט אינו נקי מטעויות אבל הוא עדיין הדבר הכי טוב והיחיד שיש לנו להגם מהשגיונות של השלטון. כל שלטון. גם שלטון השמאל. ביבי , מרגע שקיבל כתב אישום היה צריך להשעות את עצמו. כל הפוליטיקאים לפניו שהיו במצב כזה עשו את זה לביבי לא אכפת . הוא אבד את זה. תמות נפשי עם..
    סגור
  • למה אתה מזלזל בהם ככה?
    אדם שפוי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש להם דוקטורט בסידור החטיפים בפיצוציות, אתה לא מתבייש?
    סגור
  • 15.
    כן בטח, ממש לא מוטה
    בלתי קורקטי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ולכל גם " ידידי בית המשפט" אלו רק ארגוני שמאל
    סגור
  • 14.
    ברור שניגוד עניינים ואנטרס לברוח מהאמת
    ניר 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל מערכת המשפט היועמ''שית וחיות..כל הגדולים... הפרקליטות....אנשים במשטרה..ובצבא...שווים בידי מובילי המחאה...ע''י אהוד ברק..אהרון.אולמרט..חלוץ בוגי...חולדי...גולן...והג'נג' החדש..ל''איכות השילוט ''...היכנסו למעגל של שקרים...אחד מכסה את התח-ת של השני...והכול מתחיל לצוף כמו ח-ר-ה...נוזלי...הרסתם את המדינה..חבורת קרטל..משתמשים בפרוטקשן...מילולי..רק ועדת חקירה של הימין...תעשה איתכם את הצדק...
    סגור
  • 13.
    חחחחחחחחחחח
    אזרח 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עמדה פוליטית
    סגור
  • 12.
    שפר
    יהורם 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    איך יש לך את עזות המצח לקשקש. הרי ברור לכולם לאיזה צד את שייך. אין לך טיפת בושה.
    סגור
  • 11.
    ממש מפתיע
    G.r 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא ציפנו שתכתוב משהו אחר לפי השם יודעים מה תכתוב
    סגור
  • 10.
    אין לציבור אמון במערכת המשפט ..בטח שתהיה אהודה בעולם הי (ל"ת)
    אפריים 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • הציבור הישר והנקי מעדיף בית משפט כפי שהוא
    מייקי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בודאי עדיף על פני בית משפט עם שופטים "מטעם" הממשל המכהן ועושי דברו. גרמניה 1934 זו הדוגמא בה שילמנו ב-6 מ יליון. אבל זה לא אומר כלום לתומכי ממשלת הזדון הנוכחית...
    סגור
  • 9.
    מוסד רקוב.
    ישראל אנגלמן 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    13 3
    חיות בשבתה בדיון בעניין הסבירות שכל ילד בישראל יודע את עמדתה בנושא הסבירות גורמת לכך שהבג"ץ מוסד רקוב ביותר בושה
    סגור
  • 8.
    ניגוד עניינים מוחלט
    דוד 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    15 2
    ברגע שהיא התבטאה יש ניגוד עניינים ומר עו"ד קושר כתרים לבית המשפט אין בעיה. הניגוד נישאר בעינו. יש להתלבש לפני כולם על השופטת רות דוד, לאן נעלם התיק שלה? והשופטתשלא יודעת שום דבר על חריגות בפועל על ביתה??? מי עושה כסתח?
    סגור
  • 7.
    ניגוד עניינים חד משמעית!! ?? לכי הביתה חצופה!! (ל"ת)
    אייל 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 6.
    המשפחה העבריינית והשקרנית ממשיכה לשקר.
    בניה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 12
    חראטה בערמות. כל הזמן הם ממציאים רעיונות אידיוטיים כדי לגרום לכאוס. בנוסף לביהמ"ש יש זכות לפסול חוקי יסוד כאשר נעשה בהם שימוש חריג שהמחוקק לא התכוון שיעשה. שמעוות את משמעותו ואת כוונת המחוקק.
    סגור
  • 5.
    אשקלון
    יאיר 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    החתול שומר על השמנת ??
    סגור
  • 4.
    פרשן בניגוד עניינים - וזבלן שכל עם פוזיציה
    שוקי החביב 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    19 2
    רמת טיעונים עלובה זה אנדרסטייטמנט, אבל כאיש פרקליטות מושחת זה לא מפתיע. 1. חיות הביעה עמדה ברורה מספיק בנוגע לעמדתה לגבי נטילת סמכויות מבית המשפט העליון ובכלל זה לגבי ביטול עילת הסבירות, והניואנס העלוב שלך שהיא לא אמרה את זה על הנוסח הסופי, לא תופס - חיות פסולה. 2. בית המשפט העליון אכן נמצא במצב של ניגוד עניינים מובנה - וכמובן שגם הממשלה במצב של ניגוד עניינים מובנה לגבי הסמכות / אי הסמכות של בג"צ לפסול חוקים, ובכלל זה תיקון חוד יסוד. במצב שכזה - לא יעלה על הדעת שניגוד העניינים של אחד יגבר על משנהו - ז"א שאם אין תקדים לפסילת חוק יסוד, לא יעלה על הדעת שניגוד העניינים של הממשלה יעלה על זה של בג"צ - ולכן בג"צ מנוע מלקבוע תקדים שכזה. רק העם יחליט - ואתה יהודה - אתה בושה וכלימה לאינטיליגנציה
    סגור
  • 3.
    רמת אמינות אסתר חיות
    בושה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    21 2
    עורך דין מתחנף למערכת ומה שעצוב שזה יעזור לו בפעם הבאה שיעמוד מול שופט, סיכוי זעיר לצדק לצד שימוד מולו
    סגור
  • רמת אמינות דובר צה״ל (ל"ת)
    שמואל א 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    פריוילג של הפרקליטות
    עמירם 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    15 0
    דרס אדם למוות ויצאללא עונש בזכות היותו פרקיט בפרקליטות !!!
    סגור
  • 1.
    עו"ד שפר, מקווה שתזכה בהערכה מחבריך השופטים.
    חץ 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 1
    התפתלת והתפתלת ולא שכנעת. יש כאן ניגוד עניינים ואפילו אישי. אבל, מה אפשר כבר לצפות ממך. אובייקטיביות? וודאי שלא. חנופה לבכירים ממך? וודאי שכן. בהצלחה.
    סגור
  • סתאם קשקשן
    דוד 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    קשקשן אנטי ביבי והוא עם כוח קפלן באותו ראש. אולי ברק מקמבן אותו?!
    סגור