משפט

דרישה מאסתר חיות: "תפסלי את עצמך מדיון על ביטול עילת הסבירות"

עמותת לביא שיגרה פניה דחופה טרם עתירה, להנהלת בתי המשפט ולנשיאות בג"ץ הדורשת כי חיות תפסול את עצמה מהשתתפות בדיון בשל דעותיה הידועות בנושא, אותן השמיעה בפומבי לא פעם
מערכת ice |  3
אסתר חיות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע ביטול עילת הסבירות בכנסת בשבוע שעבר, הוגשו עתירות לבג"ץ העוסקות בחוקיותו. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות קבעה דיון בחודש ספטמבר הקרוב, בהרכב מורחב של 15 שופטים ומינתה את עצמה לעמוד בראשו. בעקבות ההחלטה, שיגר עו״ד אבי סגל בשם עמותת לביא פניה דחופה טרם עתירה, להנהלת בתי המשפט ולנשיאות בג"ץ הדורשת כי חיות תפסול את עצמה מהשתתפות בדיון בשל דעותיה הידועות בנושא, אותן השמיעה בפומבי לא פעם.
בחודש ינואר האחרון, בכנס העמותה למשפט ציבורי, נשאה חיות נאום הכולל ביקורת נוקבת על ביטול עילת הסבירות וכינתה אותה "מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, תכנית ריסוק מערכת המשפט". במכתב ההתראה טרם עצירה, נטען בין היתר, כי מתוך חשש למשוא פנים ופגיעה במערכת הצדק, על הנשיאה לפסול את עצמה מהשתתפות בכל דיון הקשור לנושא, על מנת לא לפגוע בלגיטימיות של כל החלטה שיפוטית שתתקבל.
בארגון מוסיפים ומציינים גם כי ״פסילה עצמית של כב' הנשיאה תהווה אות של כבוד לדורות ותשמש זרקור, דוגמא ומופת לשופט הרואה למרחוק ולדורות את נקיות מערכת בתי המשפט בישראל. כאשר, היה וחלילה תבחר כב' הנשיאה לשבת בדין למרות ניגוד העניינים המובהק, הרי שהחלטה זו, מעבר לסערה הציבורית שתחולל ובצדק, תזהם ותיפגע ללא ספק בלגיטימיות ובחוקיות של כל החלטה של המותב בתיק זה, על כל המשתמע מכך״.
עו״ד אבי סגל המייצג את ארגון לביא: "אבן יסוד בכל מערכת משפט היא ששופט שגיבש דעתו טרם שמיעת הדיון איננו יכול לשבת בדין. הנשיאה חיות חזרה ושנתה הלכה זו, הן באשר לעצמה והן באשר לשופטים אחרים במערכת בתי המשפט. אני סמוך ובטוח שלאחר שהנשיאה, שהביעה את עמדתה בצורה כה מובהקת ונחרצת, תמנע מלשבת בהרכב השופטים שידון בחוק הנוגע לעילת הסבירות״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חזק ואמץ ! (ל"ת)
    אסף 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לפסול את עצמה גם מלמנות שופטים שיפסקו בעילת הסבירות
    ארנון 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע עד כמה ידוע ,אבל חיות כנשיאת בית משפט העליון ממנה במסגרת תפקידה שופטים כפי ראות עיניה , מכיוון שיש לה ניגוד עניינים בעניין עילת הסבירות, שהרי זה יגביל את כוחה אסור לאפשר לה למנות את השופטים שידונו בעילת הסבירות , כי היא תבחר את השופטים שיתנו את התוצאות הרצויות לה.
    סגור
  • 1.
    חיות
    Joejoe 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם עושים צחוק ????כל המשפחה שם מלוכדת . לא ישנה כלום . בסוף כולם יצאו מחוזקים . נהדר .
    סגור