בארץ

המהלך של ברקת נבלם? זה הקשר העסקי שמנהל עם חבר הוועדה

ניר ברקת ביקש מחברי ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה שהאימפריה העסקית שלו לא תועבר לידי חברה ציבורית בלתי תלויה, כפי שנדרש בכללי מניעת ניגודי עניינים של שרים ונענה בחיוב. מרכז "שומרים" חושף כי אחד מחברי הוועדה הינו שותף עסקי של ברקת ואחיו
מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
ברקע המלחמה הנוכחית, בחודש דצמבר האחרון, שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ערך פגישה עם שלושת חברי הוועדה למתן היתרים במשרד מבקר המדינה. מטרת הפגישה, נועדה להעניק אישור לבקשה של ברקת הנוגעת להמשך שליטתו באימפריה העסקית שלו. שר הכלכלה והתעשייה ביקש מחברי הוועדה שעסקיו לא יועברו לידי חברה ציבורית בלתי תלויה, כמקובל על פי כללי מניעת ניגודי עניינים של שרים. 
לאחר שאותה בקשה אושרה באופן חריג על ידי חברי הוועדה, נחשף על ידי שומרים, המרכז לתקשורת ודמוקרטיה, כי אחד מחברי הוועדה הוא שותפו העסקי של ברקת ואחיו בקרן ההשקעות "סלע קפיטל נדל"ן".
מלבד זאת, נחשף כי סלבין מונה בשנה שעברה על ידי ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לתפקיד יו"ר הוועדה להפחתת הריכוזיות בשוק המזון. מרכז שומרים פרסם כי חבר הוועדה סלבין אישר שלא עדכן את ועדת ההיתרים על כך וציין כי החלטה זו נעשתה מפני שברקת לא פעיל בניהול עסקיו, ולכן אין לדברים אלו משמעות.
מרכז שומרים שפנה בעקבות כך למשרד מבקר המדינה, עודכן כי אותה ועדה תכונס מחדש בהרכב שונה בנוגע לסוגיית ברקת. כזכור, בעבר התייחס השר לסוגיה וטען כי הוא "ממלא את הנדרש על פי כל דין תוך היוועצות מקצועית עם הגורמים האמונים על כך במשרד המשפטים ובמשרד מבקר המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה