בארץ

עופר כסיף יודח? זה מה שצפוי לקרות בהצבעה הדרמטית

בקרוב תתקיים הצבעה על הדחתו של חה"כ עופר כסיף, לאחר שזה חתם על עצומה הטוענת כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. בשביל שהמהלך יאושר יש צורך ברוב של לפחות 90 חברי כנסת, אך נכון לעכשיו רק כ-78 ח"כים צפויים לתמוך במהלך
מערכת ice |  1
עופר כסיף (צילום פלאש 90)
חברי כנסת רבים ביקשו להוביל להדחתו של חה"כ עופר כסיף, לאחר שזה חתם על עצומה שטענה כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. המאמצים נמשכים גם בימים אלו, כאשר היום (שני) צפויה להתקיים הצבעה במליאת הכנסת על ההצעה להדחתו של כסיף, והמהלך יאושר רק ברוב של 90 חברי כנסת לפחות.
עם זאת, ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו אשר מוביל את ההצבעה הצליח לגייס רק כ-78 חברי כנסת שצפויים לתמוך במהלך. כ-23 ח"כים הודיעו שהם מתנגדים להדחתו ו-19 חברי כנסת לא השיבו כיצד הם מתכוונים להצביע. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "עופר כסיף תומך טרור וחייבים להעיף אותו מכנסת ישראל". עוד הוא הוסיף כי הדחתו היא "לא פגיעה בחופש הביטוי, אלא היא הגנה מתבקשת מפני חופש השיסוי. אני קורא לכל חברי הכנסת לעשות את הדבר הנכון ולהצביע בעד הדחתו".
אחד החששות העיקריים מגיע ממפלגת יש עתיד, אשר הודיעה כי תאפשר לח"כים הצבעה חופשית, ורבים מהם צפויים לסרב למהלך בטענה שהוא אינו דמוקרטי. לטענתם, כסיף פעל בגבולות חופש הביטוי, ודבריו לא חרגו מהשיח הסביר. סביר להניח אם אכן רבים מהם יצביעו נגד המהלך, גם חברי כנסת מטעם המחנה הממלכתי צפויים ללכת באותה דרך והמהלך עשוי להיכשל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינת האין-אונות (אימפוטנציה)
    Dude 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להעיף ראש ממשלה כושל לא יכולים, לספק ביטחון ופרנסה לתושבים לא יכולים, לצמצם משרדי ממשלה מיותרים לא יכולים, עכשיו בוגד בכנסת וגם אותו לא יכולים להוציא. בטוחים שמגיע בכלל מדינה לאנשים כמונו?
    סגור