דעות

להדיח את עופר כסיף? מהלך אנטי דמוקרטי

אני מרשה לעצמי להניח שהדחת חבר כנסת בשל תמיכתו בחוק הבינלאומי לא תסייע לישראל בהאג בלשון המעטה. גם ברור שההחלטה הפוליטית הלא דמוקרטית הזו לא תעבור את מבחן בג"ץ
מוסי רז |  6
מוסי רז (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
ברוב של 14 מול 2 קיבלה ועדת הכנסת את הצעתו של חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו והחליטה להמליץ על הדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף מסיעת חד"ש-תע"ל. ההחלטה עדיין דרושה רוב של 90 חברי כנסת במליאה אך גם אז ברור שההחלטה הפוליטית הלא דמוקרטית הזו לא תעבור את מבחן בג"צ על אף הרוב השמרני ימני שיש בו מאז פרישת חיות כפי שלא עברה את מבחן היועצת המשפטית של הכנסת.
חוק ההדחה שהתקבל בשנת 2016 הוא חוק לא דמוקרטי המאפשר להדיח חבר כנסת בשל העילות המנויות בסעיף 7א (שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במדינת אויב או בארגון טרור). החוק בעייתי מלכתחילה ומאפשר פגיעה אנושה ברצון האזרחים על ידי החלטה פוליטית. היום הפעילו לראשונה חברי כנסת סמכותם זו והרימו יד על הדמוקרטיה הישראלית. לו הייתי חושב שהחוק מוצדק הייתי חושב שיש להרחיק את חברי הכנסת שהצביעו בעד ההדחה כי נראה שאינם תומכים עוד בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
חבר הכנסת כסיף לא הביע תמיכה בארגון טרור, לא שלל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולא הסית לגזענות. כסיף חתם על עצומה התומכת העתירה של דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי הגבוה לצדק. לא חתמתי על עצומה כזו אבל ברור שאין בה תמיכה בחמאס. בית המשפט הגבוה לצדק קרא לשחרור מידי וללא תנאי של החטופים וכך גם העתירה. גם כסיף גינה פעמים רבות את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
אני מניח שהדחת חבר כנסת בשל תמיכתו בחוק הבינלאומי לא תסייע לישראל בהאג. למעשה אם סיוע לעתירת דרום אפריקה הוא עילה לפסילה נראה שחברי כנסת ושרים שקראו לרצח עם או שקריאתם התפרשה ככזו תרמו לעתירה הרבה יותר מחבר הכנסת כסיף. גם בהחלטת בית הדין מוזכרים השרים גלנט וכץ. אם סיוע לעתירה מהווה עילה להדחה (לדעתי לא. על אף הנזק העצום שגלנט וכץ גורמים לישראל ) יש להתחיל בהם.
הכותב: מוסי רז, איש שמאל, פעיל שלום, סביבה וזכויות אדם. כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ עד הכנסת ה-24 ושימש כיו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    צודק
    חזי 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום זה כסיף, מחר זה כל מי שאומר דברים שכל קואליציה לא אוהבת. לפני שאתם מחליטים אם משהו הוא טוב או רק תמיד תשאלו את עצמכם מה אם הצד שאתם הכי מתנגדים אליו היה בשלטון, הם זה לגיטימי אז?
    סגור
  • 5.
    שמאל זו דת כת ומחלה חשוכת מרפא עדיף להגלות אותה לאוגנדה (ל"ת)
    אובמה ראש נחש 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    ברור, כסיף הוא איש חמאס. כל מה שקשור אליו אנטי-דמוקרטי (ל"ת)
    hurdi 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה מאלו המגינים על טרוריסטים
    לאה 02/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה מאלו המגינים על טרוריסטים
    סגור
  • 2.
    יש לנו בעיה עם השאריות של השמאל בארץ
    רמי 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מיתממים בדיוק כמו עם פרשת עזרא נאווי. לא הגיוני בעיניהם שמישהו עם הדעות הנכונות צריך לחטוף והם מחפשים את כל המילים שבשפה העברית כדי להסביר לנו (המטומטמים) מה כן ומה לא. אני הייתי שולח את עופר כסיף להישפט באשמת בגידה במדינה בעת מלחמה ובעוד מקרים שמשתמעים כבגידה במדינה וממליץ להקים צוות חקירה לבחון את התנהלותו של מוסי רז, הנציגה של היועמשית ואחרים. רבותי וגבירותי - אם מה שעופר כסיף עשה זה לא לבגוד במדינה, אני לא יודע מה כן
    סגור
  • 1.
    תשאלו את ה״דמוקרט״ הדגול מה דעתו על הדחת ביבי
    מסביר פנים 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ותגלו עוד חונטאי צבוע שמתחפש לדמוקרט נאור.
    סגור