משפט

פיצויים באלפי שקלים לבעלי הרכבים? תביעה ייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס

פרסום ראשון: אושרה בביהמ"ש המחוזי מרכז יצוגית נגד ייבואנית הרכב והיצרנית פולקסווגן בטענה לקיום פגם במכלול בורר ההילוכים המותקן בדגמי  גולף, ג'טה, ביטל, סקודה אוקטביה, סיאט לאון  ואאודי - שיובאו לישראל בין השנים 2019-2015. שיעור הנזק לכל צרכן מוערך לכל הפחות במאות שקלים ואף עד אלפי שקלים הוצאה לכל צרכן
כפיר אדר |  4
פולקסווגן (צילום ריש)
בתאריך 21.01.2024 אישר בית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד היבואנית, מהגדולות בישראל בתחום הרכב, צ'מפיון מוטורס בע"מ ונגד היצרנית פולקסווגן AG, כך נודע ל-ice הערב (שלישי) לראשונה.
עניינה של הבקשה הוא בטענה לקיום פגם במכלול בורר ההילוכים המותקן בדגמי כלי  הרכב הבאים מתוצרת פולקסווגן העולמית - פולקסווגן גולף, פולקסווגן ג'טה, פולקסווגן ביטל, סקודה אוקטביה, סיאט לאון  ואאודי - שיובאו לישראל בין השנים 2019-2015.
 
במסגרת התביעה נטעו כי ברכבי כלי הרכב הללו קיים פגם בתכנון ו/או בייצור ו/או בתכנות של מכלול בורר ההילוכים (גיר), כך שנוצר או יכול להיווצר מצב בו הרכב נמצא בהילוך D, אולם בשל כשל חשמלי במגעים - מחשב הרכב חושב שהרכב נמצא במצב P, באופן שיאפשר לנהג להוציא את מפתח הרכב ולצאת מהרכב, וכך הרכב יתדרדר. נטען בבקשה כי פגם זה מהווה גם סיכון בטיחותי, ויש בכך משום נזק ממוני ונזק לא ממוני למבקשים ולקבוצה הייצוגית.
לתובענה הייצוגית צורפו תצהירים רבים, מאות פוסטים מקבוצת פייסבוק, מאות מיילים ופניות, התכתבויות שונות עם מוסכי צ'מפיון מוטורס, ראיות בדבר קריאות שירות ותיקון בארה"ב, וכן חוות דעת של מומחה רכב. כל אלה מעידים הן על קיומה של התקלה הסדרתית החמורה והן על כך שפולקסווגן מודעת לתקלה ואף מרוויחה ממנה סכומי עתק באמצעות תיקונים שהיא מבצעת לכלי הרכב.
בפסק הדין אישר ביהמ"ש כי הנתבעות מודות כי קיימת תקלה במתג הנעילה החשמלי של כלי הרכב, וכי הודעת החווי מלמדת על תקלה. בנוסף, ביהמ"ש קבע כי קיימת תקלה בתכנון או בייצור של בורר ההילוכים, ולכן בתקלה שיש לטפל בה גם לאחר תום תקופת האחריות. כן נקבע כי שיעור הנזק לכל צרכן ייקבע בשלב הבא של ניהול ההליך, כשמדובר בלכל הפחות במאות שקלים ואף עד אלפי שקלים הוצאה לכל צרכן.
גם שיעור הנזק הלא ממוני ייקבע בשלב ההליך. אם כן, בשלב הבא של ההליך ייקבע גודל הקבוצה, והיקף הנזק והפיצוי לצרכנים השונים. את המבקשים והקבוצה מייצגים עוה"ד פינחס מיכאל אור, דוד מזרחי וד"ר אלעד אופיר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סקודה אוקטביה
    אמנון 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לי אוקטביה 2015 החליפו לי כבר 3 פעמים הילוכים , לאחרונה הלך גם מוח גיר ...ממש קטסטרופה של הילוכים , ממש בושה
    סגור
  • 3.
    מכוניות דפוקות בעטיפה של יוקרה גרמנית
    שומר כספו ירחק 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דביל מי שקונה את הזבל הזה .
    סגור
  • 2.
    4כן יש לי גטה 2015
    קיצי 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כ 8000 שח תיקון.
    סגור
  • 1.
    למה סיאט איביזה לא מוזכרת? (ל"ת)
    איביזה 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור