משפט

פליטת הפה של השופטת במחוזי: למה האמירה הושמטה מהפרוטוקול?

במהלך דיון שהתקיים בשבוע שעבר בביהמ"ש המחוזי בירושלים התחוללה סערה. השופטת תמר בר-אשר השוותה בין תכני לימוד במערכת החינוך הערבית לבין התנ"ך, וטענה כי גם בספר הספרים יש "תכנים קשים". משרד החינוך: "נלחם בעקביות בהסתה בחומרי הלימוד במזרח ירושלים". השופטת: "זו היתה אמירה של בא כוח המערערים"
מערכת ice |  4
השופטת תמר בר-אשר (צילום shutterstock, מתוך אתר gov.il)
במהלך דיון שהתקיים בשבוע שעבר בביהמ"ש המחוזי בירושלים התחוללה סערה בקרב בכירי משרד החינוך. המקרה התרחש לאחר ששמעו את השופטת משווה בין חומרים מסיתים בספרי לימוד במערכת החינוך הערבית לבין התנ"ך, וטענה כי גם בתנ"ך "יש תכנים קשים". במקום התפתח דיון סביב אמירתה של השופטת, שהושמטה מהפרוטוקול.
על פי חשיפת "ישראל היום", הדיון התקיים בפני השופטת תמר בר-אשר, ובו בית הספר הפרטי "איברהימיה" ובית הספר "אל-אימאן" שבמזרח ירושלים ערערו נגד החלטת משרד החינוך לבטל את רישיון המוסד שלהם, לאחר שנמצא כי הם מלמדים תכנים שיש בהם חומרי הסתה נגד מדינת ישראל.

במהלך הדיון, לפי כמה מהנוכחים באולם, השופטת טענה כי גם בתנ"ך יש תכנים שעשויים להיחשב מסיתים, ואף נתנה כדוגמה לכך את האמרה התנ"כית המוכרת "תמחה את זכר עמלק", ואת הנכתב במגילת אסתר כי על היהודים להרוג את הקמים עליהם. כמה נוכחים בדיון טענו כי אנשי משרד החינוך היו בהלם והחליפו מבטים בפליאה, בשאלה אם השופטת טוענת כי חומרי ההסתה נגד מדינת ישראל בחינוך הערבי דומים לנכתב בתנ"ך.
חריג אף יותר הוא שהדברים נותרו מחוץ לפרוטוקול. לדברי אחד מהנוכחים באולם, "היה דין ודברים ארוך מאוד, ובאורח פלא, מקריאת הפרוטוקול - אתה מתרשם שהשופטת שתקה כל הדיון, בעוד היא דיברה כמעט כל הזמן". בסביבתה של השופטת אומרים כי היא התכוונה בדיוק להפך ממה שמיוחס לה. המערערים היו אלה שאמרו שגם בתנ"ך יש אמירות מסיתות, והשופטת ציינה שבבית הדין בהאג אמירות הוצאו מהקשרן.
 
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך נלחם בעקביות בתופעת ההסתה בחומרי הלימוד בבתי הספר במזרח ירושלים. בייחוד בימים אלו, המשרד מצפה לגיבוי משפטי בהחלטות. נדגיש כי המשרד לא מתייחס ברמה העקרונית לתוכן הדיונים בבית הדין".
תגובת השופטת, באמצעות דוברות הרשות השופטת: "השופטת לא אמרה כי בתנ"ך יש 'תכנים מסיתים'. זו היתה אמירה של בא כוח המערערים, ובתגובה לכך אמרה השופטת כי גם בתנ"ך יש דברים שניתן להוציא מהקשרם. הדברים נאמרו בשיח שהתקיים מחוץ לפרוטוקול מכיוון שלא היו קשורים לשאלות שנידונו בדיון, ועל כן לא נכללו בו לכתחילה. בניגוד לאמור בשאילתה, לא נמחק ולא שונה דבר מן הפרוטוקול".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מערכת המשפט בישראל חולנית ורקובה
    רומי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומטרתה להרוס את מדינת היהודים. שימו לב איזה שופטים זוכים לקידום, זה לא סתם..
    סגור
  • 2.
    שופטת מאורה או נהורה. רואיםשבקושי סיימה כיתה ג
    אור 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אלו השופטים חסרי השכלה
    סגור
  • דוקא נראה שאת/ה לא סיימת
    שגיאות כתיב 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אגב, השופטת דתיה
    סגור
  • 1.
    אנחנו נביא הרבה ילדים, אתם כלב...
    אורי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונלמד את הילדים שלנו על אהבת הארץ ועל זכותנו בארץ הקדושה הזאת,לפי ספר הספרים התנך. אנחנו נלמד את ילדינו על פילוסופים יוניים אבל גם נלמד אותם להניח תפילין, נלמד אותם ששוב לא ניתן לבאים לכלותנו לממש את זממם אלא נשיב להם מנה אחת אפיים.
    סגור