משפט

בנק מזרחי טפחות יקבל 13 מיליון שקל: זו הסיבה המפתיעה

במסגרת התביעה שהוגשה נגד הדירקטורים של בנק "אגוד" על כך שהפרו את חובת הזהירות בשל אישור אשראי בסכום של 27 מיליון שקל, בית המשפט פסק כי הביטוח ישלם 13 מיליון שקל לבנק "מזרחי טפחות", שרכש את בנק "אגוד"
מערכת ice | 
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
לאחר שהוגשה תביעה בשנת 2019 בסכום של 125 מיליון שקל נגד הדירקטורים בבנק "אגוד", היום הגיע לסיומו ההליך המשפטי. במסגרת התביעה שהוגשה, נטען כי הדירקטורים בבנק אגוד התנהלו באופן לא ראוי בכך שהעניקו לאחד מלקוחות הבנק, אליעזר פישמן, אישור אשראי בסך 27 מיליון שקל.
מלבד זאת, נטען בתביעה כי הדירקטורים אישרו זאת גם לחברות בשליטתו, אשר עסקו בביצוע עסקאות והימורי מט"ח. על פי הפרסום של אפרת נוימן באתר The Marker, בין הנתבעים הם זאב אבלס, שהיה יו"ר הבנק, ויצחק מנור, ששימש כדירקטור בבנק אגוד.
על פי החלטתו של השופט אריאל צימרמן, ייערך הסדר פשרה בין הצדדים. על פי ההסדר, הביטוח של הדירקטורים שהפרו את חובת הזהירות, ישלם לבנק מזרחי, אשר רכש את בנק אגוד, 13 מיליון שקלים לסגירת ההליכים המשפטיים.
במסגרת התביעה שנערכה נגדם, הדירקטורים שנתבעו בשל הטענה כי ניהלו באופן לא ראוי והפרו את חובת הזהירות, סברו כי החלטותיהם מול סוגיית האשראי של פישמן, היו אחראיות ושקולות ונעשו בתום לב. עוד טענו, כי החלטותיהם בנושא היו נכונות לאותן נסיבות העניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה