משפט

הבנק עבר על החוק וישלם: מי יפוצה ב-45 אלף שקל?

לאחר שלקוחה התראיינה לטלוויזיה והובן כי היא חדלת פרעון מדבריה לכאורה, הבנק עצר הלוואה שנתן לה ומשך צ'קים על שמה ללא התרעה מראש, בית המשפט העביר ביקורת
מערכת ice |  2
סמדר ברבר צדיק (צילום Magma Images, תמר מצפי)
כזו פעולה לא רואים כל יום בבנק, ועכשיו הוא ישלם ביוקר. בית משפט השלום בכפר סבא פסק לטובת לקוחה של הבנק הבינלאומי פיצוי של כ-43 אלף שקל לאחר שפעילותה הבנקאית הושעתה ללא הודעה מוקדמת וזאת לאחר שהתראיינה לכתבה בטלוויזיה בה עלה כי היא חדלת פירעון.
השופטת חגית בולמש טענה כי לבנק לא הייתה זכות לנקוט פעולה קיצונית כל כך ללא בדיקה על הלקוחה. המקרה החל ב-2017, כשאותה לקוחה פתחה חשבון בסניף הוד השרון של הבנק. בהמשך ביקשה הלוואה לקניית רכב וקיבלה מהבנק 45 אלף שקל לשם כך. ארבעה ימים לאחר מכן היא ובן זוגה התראייננו לכתבה בנושא הלוואות בערוץ 10 והתברר מדבריהם שהם חדלי פרעון.

תוך יממה, הבנק פעל באגרסיביות ובין השאר משך את כספי ההלוואה מחשבונה של הלקוחה וביטל צ'קים עליהם היא חתומה ללא כל התרעה. התביעה שהוגשה ב-2020 גרסה כי היא אינה פושטת רגל או חדלת פירעון וטענה ל"התעמרות, רשלנות, הפרת חוזה, הפרת חובות אמון ופגיעה בפרטיות" מצד הבנק. בשם אלו דרשה פיצוי של 310 אלף שקל.
השופטת קבעה: "לקרוא לתובעת לשיחה על מנת לברר פשר הכתבה ואמירותיה בה, התנהלותה בחשבון, ולא לנקוט בפעולות חד-צדדיות הכוללות משיכת ההלוואה וכספים נוספים מחשבונה". כמו כן ציינה שהבנק לא עמד בנהלים שהוא עצמו קבע. הבנק הונחה לפצות את הלקוחה ב-30 אלף שקל בגין לשון הרע, עוגמת נפש, פגיעה בפרטיות והפרת חובת בנק-לקוח, ולשלם שכר טרחת עורך דינה בגובה 13 אלף שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תבדקו את הנתונים לפני שאתם מפרסמים
    קים און ג'_ונג 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוחה ניסתה לעקוץ ונתפסה לקחה עורכת דין שרצת מוקמבנת . מעריך שהבנק יערער על ההחלטה והיא תצטרך לשלם
    סגור
  • 1.
    שופט פחדן
    אאאב 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקרע את הבנק רק ככה ייצרב לו...
    סגור