משפט

דני דנון: "ממשל אובמה חצה קו אדום, פעולה נגד ישראל"

ח"כ דני דנון מהליכוד בראיון ל-ice: על ההתפרעויות בדרום תל אביב: "צריך אפס סובלנות כלפי מי שתקפו שוטרים ועסקו בוונדזליזם ולגרש אותם". על הפינוי ביצהר: "למה את חאן אל אחמר לא מפנים? צריך שתהיה אכיפה שוויונית ולא בררנית וכמו שהורסים מבנים בלתי חוקיים שנבנו בישובים היהודים כך צריך לעשות גם אצל הערבים אחרת זו אכיפה בררנית"

דוד זולדן | 
דני דנון (צילום פלאש 90/ מרק ישראל סלם)
ח"כ דני דנון מהליכוד בראיון ל-ice מדבר על ההתפרעויות בדרום תל אביב ויש לו מסר חד ונוקב לממשלה בסוגיה הבוערת של מבקשי המקלט. לקראת ההכרעה בבג"ץ בעתירות מול הממשלה, דנון נערך לתרחיש שבג"ץ יפסול את חוקי הכנסת ושולף תכנית מגירה שטומנת בחובה הצעת חוק עוקפת בג"ץ ולרגל צאת ספרו החדש: "בגוב האריות" הוא מדבר על הפעילות הדיפלומטית, ההישגים והאכזבות במסדרונות האו"ם ואומר: "אני שמח לחשוף בפני הקוראים הישראליים הצצה אל הנעשה מאחורי הקלעים של מסדרונות האו"ם והעבודה הרגישה אל מול מנהיגי העולם ושגרירי המדינות השונות".
 
האם הכרעת בג"ץ הצפויה באשר לנבצרות או להגבלת הסבירות הינה רק המלצה של שלטון הפקידים בעוד נציגי הממשלה הם הריבון וההכרעה בידם ואיך תגיבו אם בג"ץ יפסול חוקים שהעברתם בכנסת?

"אני מקווה שביהמ"ש לא יתערב בחוק יסוד שעבר בכנסת ואם זה יקרה זה יהיה תקדים ופעם ראשונה שזה קורה. ביהמ"ש צריך לכבד את החלטות הכנסת".
אבל איך תגיבו אם הוא יפסוק אחרת?
"תראה, זה יוביל למשבר חוקתי ויאלץ אותנו לחוקק חוק חדש".
בוא נהיה ריאליים – ההתנגשות הרי בלתי נמנעת:
"תראה אני מאמין ומקווה שלא נגיע למקום הזה. אני לא מסכים איתך. אני חושב שאין שום סיבה לביהמ"ש להתערב. הוא יכול להביע את את דעתו ולשטוח את עמדתו אבל לפסול חוק של הכנסת שעבר בהצבעה של 64 חברי כנסת - אני לא רואה הצדקה לכך".
דרום תל אביב בערה בסוף השבוע וזה לא עשה טוב למשילות. האם פליטים שגרים פה בחסד ועכשיו הופכים מכוניות משטרה, בוזזים חנויות ופוצעים שוטרים - לא צריכים להיות מגורשים?  
"מי שעובר על החוק ושוהה פה בצורה בלתי חוקית צריך מיד לגרש. בכל מקום בעולם שוהה בלתי חוקי מעורב בפלילי מגורש לאלתר ולכן בנושא הזה אנחנו צריכים אפס סובלנות. עם כל הכבוד לבית המשפט אנחנו בעניין הזה צריכים להיות מאוד נחושים ולגרש את אותם אנשים שתקפו שוטרים ועסקו בוונדליזם".
פינו השבוע מבנים ביצהר וזה קורה במשמרת של סמוטריץ' ובממשלת ימין על מלא מלא. אני מנחש שאתה לא אוהב לראות מחזות כאלה תחת ממשלה ימנית מוצהרת:
"אני שואל שאלה מאוד פשוטה, את החוק צריך לאכוף אבל למה אוכפים אותו רק בנושאי בניה בלתי חוקית. למה את חאן אל אחמר לא מפנים? זה דבר שתמוה בעיני. אני חושב שחוק זה חוק - זה חוק - זה חוק וצריך שתהיה אכיפה שוויונית ולא בררנית וכמו שהורסים מבנים בלתי חוקיים שנבנו בישובים היהודים כך צריך לעשות גם אצל הערבים אחרת זו אכיפה בררנית".
 
בימים אלה יוצא ספרו של שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון "בגוב האריות" המתאר את הפעילות הדיפלומטית של דנון, ההישגים והאכזבות במסדרונות האו"ם יוצא לאור השבוע. אתה חושף בספר שהנשיא אובמה קידם מהלך נגד ישראל באו"ם? מה בדיוק קרה שם?
"לאובמה היה איזשהו רצון להראות לנתניהו מי אומר את המילה האחרונה וזה היה ערב קשה מאוד וההחלטה עברה במועצת הביטחון וזו הייתה החלטה לא טובה למדינת ישראל. ההגנה על מדינת ישראל בחוד החנית של הזירה הדיפלומטית, גוב האריות של האו"ם, היא עבודת קודש מרתקת שהיה לי הכבוד לעמוד בראשה במשך חמש שנים סוערות ורגישות בהן הבאנו הישגים דרמטיים למדינת ישראל אשר שיאם היה 'הסכמי אברהם'. אני שמח לחשוף בפני הקוראים הישראליים הצצה אל הנעשה מאחורי הקלעים של מסדרונות האו"ם והעבודה הרגישה אל מול מנהיגי העולם ושגרירי המדינות השונות".
דנון מספר בספר על האירועים מאחורי הקלעים ועל חוויותיו בקו החזית של הזירה המדינית של ישראל, בתקופה ייחודית זו שבה ידעה ישראל הצלחות ואכזבות. הוא חושף לראשונה את היחסים המעניינים עם הנשיא טראמפ ואת הידידות האמתית שנרקמה בינו ובין השגרירה ניקי היילי. בהשוואה של ממשל בידן לאובמה איפה אנחנו עומדים?
"בממשל ביידן יש אמירות בעייתיות וממשל אובמה הגיע למקום של פעולה נגד ישראל וזה היה באמת חציית קו. זה לא היה גינוי אלא ממש פעולה נגד ישראל. גם עבורי באופן אישי זה לא היה קל כי תמיד עבדתי עם האמריקאים בצורה צמודה ובפעם הראשונה מצאתי את עצמי עומד נגד ארה"ב ובספר אני מספר שהרגשתי לבדי ועל ההרגשה להילחם באמריקאים הידידים שלנו".
נטלת חלק פעיל בהסכמי אברהם שפתחו ערוץ קשר חדש עם מדינה ערבית שהפכה לאחד היעדים הפופולריים בקרב הישראלים. מה התרחש מאחורי הקלעים מנקודת מבטך?   
"כשאני בא היום לנתב"ג ורואה שיש לפחות 20 טיסות בשבוע לדובאי אני נזכר במפגש מ-2016 שהכל היה צריך להיות חשאי ולקחו את הדרכון שלי והעבירו דרך דלת צדדית שאף אחד לא יראה אותי נכנס לאיחוד האמירויות. ואתה רואה איפה אנחנו היום וזה באמת מחמם את הלב ובספר אני מספר על התהליכים ועל החשדנות ההדדית שהייתה בהתחלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה