משפט

החלוקים הלבנים הודיעו על תמיכה בעתירת הר"י: "פגע בבריאות הציבור"

החלוקים הלבנים המונים כ-8,000 רופאות, רופאים ונציגים מכלל מקצועות הבריאות הודיעו על תמיכה בעתירת ההסתדרות הרפואית כנגד ביטול עילת הסבירות בטענה כי זה יפגע בבריאות הציבור
מערכת ice | 
מחאת הרופאים (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

ארגון מחאת אנשי הרפואה "החלוקים הלבנים" הודיעו הבוקר על ההצטרפות לעתירת ההסתדרות הרפואית כנגד ביטול עילת הסבירות. לטענתם, ההסתדרות הרפואית ממלאת את תפקידיה, התואמים את ערכיהם של הרופאים בישראל כאשר היא נאבקת למען הזכות לבריאות.

יו"ר ועדת הבריאות פגע בבריאות הציבור כאמצעי נקמה, כאשר העביר במחטף את האחריות להכשרת עוזרי הרופא מגורם מקצועי, לגורם פוליטי כמפורט בעתירת ההסתדרות הרפואית. זאת בנוסף לקביעת ההגדרה החדשה למקצוע, "עמית רופא", הגדרה שלא ברורה מטרתה ולהערכתנו תפגע בעיקר במטופלים אשר לא יידעו להבדיל בין רופא עמית{שמדובר ברופא לכל דבר} לבין עמית רופא, דהיינו  עזור רופא, שאיינו רופא מוסמך ולא אח מוסמך.

לטענתם, ביטול עילת הסבירות גורם לפגיעה אנושה בבריאות כמפורט בעתירת ההסתדרות הרפואית. בהליך החקיקה נפלו פגמים מהותיים, כולל חוסר התייחסות מוחלט להשלכות השליליות על שירותי הרפואה ובריאות הציבור בישראל. החלוקים הלבנים ימשיכו להיאבק בכל האמצעים האפשריים על מנת לשמור על הבריאות בישראל, ועל עקרונות הצדק, שוויון, ועזרה הדדית, עליהם מושתתת מערכת הבריאות בישראל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה